Najlepszy używany samochód do 40 tys. zł. Te modele wskazała AI

2025-08-07 15:13

Jeżeli planujesz zakup używanego auta z budżetem do 40 tys. zł, warto rozważyć nowsze modele, które charakteryzują się lepszym wyposażeniem, mniejszym przebiegiem oraz wyższym poziomem bezpieczeństwa. Jakie samochody zasługują na uwagę? Na to pytanie odpowiedziała sztuczna inteligencja, wskazując trzy konkretne propozycje.

Numer 1: Mazda 6 III (2013–2016)

Mazda 6 trzeciej generacji, to zdaniem sztucznej inteligencji, najlepszy używany samochód w kwocie do 40 tys. zł. 

Mazda 6 trzeciej generacji to jeden z najlepiej ocenianych samochodów segmentu D na rynku wtórnym. Atrakcyjny wygląd, przestronne wnętrze i dobre właściwości jezdne to jej największe atuty. Wersje z silnikiem benzynowym 2.0 SkyActiv-G (145 lub 165 KM) są trwałe, oszczędne i dobrze radzą sobie zarówno w mieście, jak i na trasie. 

Mazda 6 jest autem dopracowanym konstrukcyjnie – prowadzi się pewnie, ma komfortowe zawieszenie i przestronny bagażnik. W tej klasie to jeden z nielicznych modeli, który mimo upływu lat wciąż wygląda świeżo i nowocześnie. Za 40 tys. zł można znaleźć zadbane egzemplarze z końca produkcji przed liftingiem, często z udokumentowaną historią serwisową.

Mazda 6 III. Na co uważać?

Największą bolączką Mazdy jest podatność na korozję, szczególnie w nadkolach i progach – warto dokładnie obejrzeć auto przed zakupem i sprawdzić, czy miało wykonane zabezpieczenie antykorozyjne.

Plusy:

  • dynamiczne i oszczędne silniki benzynowe,
  • atrakcyjny design,
  • wysoki komfort jazdy,
  • dobre wyposażenie.

Minusy:

  • problemy z korozją,
  • ograniczona oferta wersji z automatem.

Alternatywa: Volkswagen Golf VII (2013–2017)

Alternatywnym wyborem może być VW Golf VII. To świetna propozycja dla osób szukających kompaktu klasy premium. Auto oferuje wysoką jakość wykonania, dobrą ergonomię i szeroką gamę silników. Szczególnie warte uwagi są benzynowe jednostki 1.4 TSI o mocy 122–150 KM – oferują dobrą dynamikę i umiarkowane spalanie.

Golf prowadzi się pewnie, ma precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie. Wersje Highline i Comfortline oferują bogate wyposażenie – często obejmujące dwustrefową klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania i system multimedialny z ekranem dotykowym. W budżecie do 40 tys. zł można znaleźć modele z lat 2014–2016, także w wersji kombi.

Golf to auto dla kierowców, którzy szukają kompaktowego auta o wysokim poziomie wykonania, dobrej ergonomii i nowoczesnych rozwiązaniach.

Plusy:

  • dobre osiągi,
  • wysoka jakość wykończenia,
  • komfortowe zawieszenie.

Minusy:

  • niektóre silniki TSI wymagają dokładnej weryfikacji,
  • wyższe ceny części niż w konkurencyjnych modelach.

Alternatywa: Hyundai i30 II (2015–2017)

Hyundai i30 drugiej generacji to jeden z najbardziej niedocenianych samochodów kompaktowych. Wyróżnia się dobrym stosunkiem ceny do jakości, niezłą trwałością i bogatym wyposażeniem w stosunku do ceny. Silniki benzynowe 1.4 i 1.6 MPI nie imponują osiągami, ale są wyjątkowo trwałe i tanie w serwisowaniu.

Auto dobrze sprawdza się jako samochód rodzinny – ma przestronne wnętrze, duży bagażnik (zwłaszcza w wersji kombi) i przyzwoity komfort jazdy. Wersje z końca produkcji można znaleźć z niskimi przebiegami i pełną historią serwisową.

To samochód dla osób szukających solidnego i bezproblemowego auta do codziennego użytku.

Plusy:

  • niskie koszty utrzymania,
  • niezawodność,
  • dobra relacja ceny do wieku i przebiegu.

Minusy:

  • przeciętna dynamika,
  • mniej prestiżowa marka niż konkurenci.

Podsumowując: w budżecie do 40 tys. zł wybór dobrego używanego samochodu jest naprawdę szeroki. Mazda 6 III wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem, wysokim komfortem jazdy i niezawodnymi silnikami benzynowymi. Jeśli ktoś szuka mniejszego, bardziej kompaktowego auta, dobrym wyborem będzie Volkswagen Golf VII, a osoby stawiające na ekonomię i niezawodność powinny przyjrzeć się Hyundaiowi i30 II.

Najlepsze używane samochody do 40 tys. zł, galeria zdjęć: 

GARAŻ - 2016
Garaż
Trendy Motoryzacyjne 1993: Od BMW 3 Compact po Fiata Coupé | GARAŻ