Lubelski Rower Miejski. Znamy coraz więcej szczegółów. Kiedy ruszy?

2021-05-14 10:49
Lubelski Rower Miejski
Autor: materiały prasowe Lubelski Rower Miejski

Lubelski Rower Miejski po przebojach wraca na ulice Lublina. Miasto podpisało umowę z firmą Nexbike Polska na obsługę systemu rowerowego na lata 2021-2022. Projekt LRM ruszy najpóźniej w drugiej połowie czerwca. W tym roku system wypożyczania będzie działał w nowej odsłonie.

Lubelski Rower Miejski to ważny element infrastruktury miejskiej, z której chętnie korzystają mieszkańcy. W 2014 roku podczas inauguracji systemu założyliśmy, że będzie on stałym elementem publicznego transportu w Lublinie, stąd decyzja o zapewnieniu ciągłości jego funkcjonowania w przestrzeni miasta. W tym sezonie przede wszystkim podnieśliśmy standard systemu, w celu zwiększenia jego konkurencyjności wśród środków transportu zaliczanych do mikromobilności i utrzymania popularności, jaką cieszył się system w latach ubiegłych. Nadchodzące dwa sezony systemu będą pomostem pomiędzy odejściem od klasycznej wypożyczalni rowerów do całorocznego systemu bezstacyjnego, opartego na GPS i rowerach z komputerem pokładowym. Podejście użytkowników wyznaczy kierunki dalszego działania i sposobu funkcjonowania roweru miejskiego w Lublinie – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Kompleksowa obsługa Lubelskiego Roweru Miejskiego

Nextbike będzie odpowiadał za kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie rowerów. W znakomitej większości wykorzystana będzie już dostępna infrastruktura, ale nie obędzie się bez zmian. Po pierwsze nie ma planów kupna nowych rowerów – dostępnych będzie 700 pojazdów, w tym 12 rowerów dziecięcych. Zostaną one jednak wyremontowane – zyskają siedem biegów i odpowiednio dobrany osprzęt. Ponadto, co jest nowością, wypożyczanie rowerów przejdzie na system tzw. IV generacji. Koniec z męczeniem się z elektrozamkami. Rowery będą wyposażone w nadajnik GPS, dzięki czemu będzie można je wypożyczać i oddawać także na tzw. stacjach pasywnych.

Nowe stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego

Oprócz 82 stacji standardowych i dwóch dziecięcych na terenie Lublina oraz 5 standardowych na terenie Świdnika od połowy czerwca dostępnych będzie również 38 nowych stacji, tzw, stacji pasywnych. Będą to specjalnie wydzielone miejsca oznaczone logiem systemu. W zależności od lokalizacji będą wyposażone w stojaki na rowery lub będą oznaczone specjalnymi poziomymi znakami. Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem.

Brak darmowych przejazdów Lubelskim Rowerem Miejskim

LRM będzie nastawiony szczególnie na stałych użytkowników rowerów. Z myślą o nich przygotowano abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym.

Użytkownicy, którzy tylko od czasu do czasu korzystają z LRM nie będą mogli skorzystać z opcji darmowego czasu wypożyczenia alni naliczania minutowego.

Umowa została podpisana na okres dwóch lat, a jej wartość to ponad 7,5 mln zł.

Jak przygotować rower do sezonu wiosennego
Sonda
Czy imprezy sportowe powinny zostać odwołane przez koronawirusa?
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE