Arabowie pokochali Zakopane. Oszaleli na punkcie jednego produktu

i

Autor: East News

WIADOMOŚCI Z REGIONU

Turyści z Bliskiego Wschodu szturmują Podhale nawet jesienią. Ich zachwytu nie burzy nawet deszczowa aura

2023-10-13 12:29

Zakopane to prawdziwy hit wśród turystów z Bliskiego Wschodu. Arabowie pokochali Podhale na tyle, że nie tylko spędzali tutaj swoje wakacje, ale równie chętnie przyjeżdżają jesienią. Dla wielu przedsiębiorców to główne źródło zarobku, ponieważ nie patrzą na ceny i chętnie sięgają po towary luksusowe. Skąd tak wielka popularność Podhala wśród gości z Półwyspu Arabskiego?

Zakopane. Goście z Półwyspu Arabskiego spędzają jesień na Podhalu

Mamy arabską jesień w Zakopanem. Goście z Półwyspu Arabskiego już nie tylko pokochali lato pod Giewontem, ale także chętnie przyjeżdżają tutaj także jesienią. Dla wielu obiektów to główne źródło utrzymania po sezonie. Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zauważa, że Polacy, chociaż wciąż chętnie odwiedzają Zakopane, coraz rzadziej pozwalają sobie na jedzenie w drogich restauracjach, czy kupowanie pamiątek. Arabowie z kolei nie mają ograniczonego budżetu i chętnie sięgają po towary luksusowe.

— Widać ich dalej, ale też mamy do czynienia z takim efektem długiego weekendu sierpniowego. Wtedy wszyscy nagle stwierdziliśmy, że jest ich mniej, ale wcale tak nie było, tylko nas było więcej. A teraz nas jest mnie, więc widać znowu częściej. Nie tylko ta nasza część oferująca usługi noclegowe jest zadowolona. Goście z Bliskiego Wschodu też więcej konsumują i jest to o wiele bardziej czytelne. Bo jeśli my nie kupimy na przykład ciupagi, czy nie pójdziemy zobaczyć domu do góry nogami, to ci turyści bardzo chętnie aż tego typu atrakcji korzystają — powiedział nam Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. 

QUIZ wiedzy o Zakopanem. Jak dobrze znasz polską stolicę gór?

Pytanie 1 z 10
Jak nazywa się słynna skocznia narciarska w Zakopanem?
Wielka Krokiew

Arabowie w Zakopanem przyjeżdżają na długi wypoczynek

Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej przyznaje, że goście z krajów arabskich rzadko przyjeżdżają na Podhale na tzw. city break, czyli na krótkie, weekendowe wypady. Najczęściej wybierają długi odpoczynek i rezerwują pobyt na 14 dni lub nawet więcej. Nie traktują także Zakopanego jako bazy wypadowej, aby stąd ruszyć do Słowacji albo Czech. Na Podhalu stawiają głównie na relaks, ale niekoniecznie w formie uprawiania sportów zimowych.

— To już jest trend obserwowany od co najmniej dwóch lat. Wiele biur turystycznych, pośredniczących w rezerwacjach pomiędzy gośćmi z krajów arabskich a obiektami w Zakopanem, już z dużym wyprzedzeniem rezerwuje sobie całe obiekty na jesień, na pobyty swoich klientów. Ci goście zdecydowanie ratują sytuację ekonomiczną wielu obiektów noclegowych — dodała Emilia Glista, współpracująca z obiektami hotelowymi w górach w pozyskiwaniu klientów. 

Zakopane staje się coraz popularniejsze wśród Arabów przez marketing szeptany

Sezon na turystów z Półwyspu Arabskiego trwa już od kilku miesięcy i wygląda na to, że szybko się nie zakończy. Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej uważa, że duża popularność Zakopanego wśród Arabów wynika z marketingu szeptanego. Zadowoleni goście wracają do domu i opowiadają o niezwykłej atmosferze Podhala, gdzie jest znacznie chłodniej niż u nich i mogą doświadczyć złotej, polskiej jesieni.

— Jeśli udało się przyciągnąć tego turystę na wrzesień i październik, to tak jak kiedyś wracał zadowolony z jednodniowej wycieczki do Zakopanego, którą sobie zrobił podczas pobytu w Krakowie, tak teraz powie swoim znajomym, że to miejsce jest chłodniejsze i piękne w szczycie wakacji, ale w tej jesieni jest także unikatowe w swojej barwie i kolorze. Prawdopodobnie kolejny marketing szeptany podbije zainteresowanie naszym regionem poza sezonem, a przynajmniej na to liczymy — powiedział Karol Wagner.

Te wsie są największe w Małopolsce. Mają więcej mieszkańców, niż niejedno miasto