Płatna infolinia autobusowa narusza interesy klientów

2006-11-21 11:18

Płatna infolinia 0 700..., o rozkładzie jazdy Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej w Warszawie narusza interesy klinetów. Tak uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Płatna infolinia 0 700..., o rozkładzie jazdy PPKS w Warszawie narusza interesy klinetów. Tak uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przewoźnik ma bowiem obowiązek udzielać wszelkich informacji w sposób zwyczajowy. Powinniśmy więc płacić za informację autobusową jak za zwykłe połączenie telefoniczne. Dlatego UOKiK zakazał stosowania takich praktyk. Zdaniem urzędu płatna ifolinia przede wszystkim zwiększyła obciążenie finansowe podróżnych. Ponoszą oni opłatę nie tylko za przejazd ale także za informację o rozkładzie jazdy. PPKS zlikwidował informacje pod zwykłym numerem telefonu 94 33 w marcu. Minuta połączenia z infolinią 0 700.... kosztuje 2,60-ąt.