Po ponad 100 latach znika marka Orbis. Znana marka zmieniła nazwę. Co się zmienia dla klientów?

i

Autor: pixabay, zdjęcie ilustracyjne

Wydarzenia

Po ponad 100 latach znika Orbis. Znana marka zmieniła nazwę. Co to oznacza dla klientów?

2025-05-07 10:15

To koniec pewnej epoki w polskiej branży hotelarskiej. Marka Orbis, znana od ponad wieku, oficjalnie zmienia nazwę na Essendi. Zmiana ta jest efektem transformacji prowadzonej przez właściciela Orbisu – grupę AccorInvest – która od 2020 roku buduje nową strategię pod nowym szyldem. Choć nazwa się zmienia, firma zapewnia: wartości, zespół i doświadczenie pozostają te same.

Koniec Orbisu, początek Essendi

Marka Orbis została założona w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży. Przez dziesięciolecia była symbolem podróży i gościnności, a od lat 50. także właścicielem hoteli w Polsce. W 2020 roku Orbis został przejęty przez grupę AccorInvest, a teraz – po ponad 100 latach – przyszedł czas na zmianę nazwy. Od 5 maja 2025 roku firma oficjalnie funkcjonuje jako Essendi.

Dlaczego Essendi? Transformacja z przyszłością

Nowa nazwa to element szerokiej transformacji grupy, która ma na celu ujednolicenie tożsamości wszystkich spółek AccorInvest w Europie. W komunikacie firma podkreśla, że to nie tylko rebranding, ale krok ku bardziej zrównoważonej i nowoczesnej przyszłości. – To ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału – powiedział prezes Essendi, Gilles Clavié.

Biznes rośnie, cele są ambitne

Essendi skupia się na najbardziej rentownych segmentach rynku hotelarskiego: ekonomicznym i midscale. Wartość portfela hoteli spółki na koniec 2024 roku osiągnęła 7,8 mld euro, a roczne przychody przekroczyły 4 mld euro. Dziś Essendi zarządza 576 hotelami w 24 krajach i zatrudnia około 20 tys. pracowników. Wśród zarządzanych marek znajdują się m.in. ibis, Novotel i Mercure.

Zielona rewolucja w hotelarstwie

Nowa tożsamość to nie tylko zmiana nazwy. Essendi kładzie ogromny nacisk na zrównoważony rozwój. Firma planuje zredukować emisję CO₂ o 50 proc. do 2030 roku, a do 2050 osiągnąć neutralność klimatyczną. Wszystkie hotele w portfolio mają posiadać certyfikat Green Key, co potwierdza ekologiczne standardy obsługi i zarządzania obiektami.

Polskie dziedzictwo nie zostaje zapomniane

– W Polsce niesiemy ze sobą historię Orbisu, marki, która przez dekady wyznaczała standardy gościnności. Nie zapominamy o tym dziedzictwie – podkreślił Dominik Sołtysik, COO na Europę Wschodnią. Choć nazwa Orbis przechodzi do historii, wartości i doświadczenie budowane przez dekady mają pozostać fundamentem nowej marki.

Opracował: Dawid Piątkowski, źródło: PAP

RZ czy Ż? Jak napiszesz to słowo?
Pytanie 1 z 35
Jak zapiszesz to słowo?
Wielka Majówka 2025 na Wyspie Młyńskiej przyciągnęła tłumy