Kolejne kłopoty systemu FALA. Konieczne dodatkowe testy

i

Autor: gdansk.pl

komunikacja

Kolejne kłopoty systemu FALA. Konieczne dodatkowe testy

2023-06-09 9:26

InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu FALA i zdecydowała o jego przetestowaniu w Lęborku przez ekspertów spółki. Wymusza to przesunięcia w harmonogramie projektu. Nie wpłyną one negatywnie na rozliczenie dofinansowania unijnego, a pozwolą na dokończenie montażu urządzeń na peronach kolejowych - podaje Gdańsk.pl Jak będą wyglądały dalsze plany?

Jak podaje oficjalna strona miasta Gdańsk, system, który w marcu dostarczył wykonawca - firma Asseco Data Systems (ADS), został zweryfikowany. Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, Dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart FALA.

Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu

- mówi Radomir Matczak, członek zarządu InnoBaltiki, spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu FALA.

- Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS, wynoszącej ponad 20 mln zł, która zostanie odblokowana dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość FALI do sprawnego działania, co oznacza przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów. Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary.

Przedłużające się uzgodnienia montażu urządzeń na peronach

O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich już tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest zróżnicowana. W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a w przypadku SKM - 91 proc. zadania.

Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP / PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie. Władze InnoBaltiki podkreślają, że projekt jest bardzo skomplikowany. Integruje całe województwo, obejmuje blisko 100, bardzo odmiennych taryf gminnych i kolejowych określanych przez wielu organizatorów transportu.

Rada nadzorcza InnoBaltiki planuje zmiany

Zgodnie z decyzją rady nadzorczej, w nowej kadencji zarząd InnoBaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.Nowy plan wdrażania FALI będzie ogłoszony w lipcu br. Kluczowe znaczenie odgrywa odbiór całego oprogramowania systemu od wykonawcy

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: redakcja.trojmiasto@eska.pl

Policyjny dron obnażył wykroczenia kierowców