policja

i

Autor: archiwum

Oszustwo

Fałszywy policjant atakuje! Starsza kobieta straciła majątek

2023-04-03 8:47

Policja regularnie informuje o akcjach oszustów i ich metodach na tzw. wnuczka i policjanta. Mimo to złodzieje nadal nabierają starsze osoby. Wczoraj (21 marca, wtorek) 82-letnia torunianka przekazała oszustom ponad 10 tys. złotych oraz cenną biżuterię. Tym razem udał się przekręt "na policjanta".

Działał metodą "na policjanta"

We wtorek, 21 marca do 82-letniej torunianki zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta i poinformował o rzekomej „akcji” funkcjonariuszy, dotyczącej ujęcia sprawców oszustwa. Przestępca przekonał seniorkę, aby swoje oszczędności i kosztowną biżuterię pozostawiła przed własnym domem. W ten sposób 82-latka straciła przeszło 10 000 złotych i biżuterię o wartości ponad 5 000 złotych.

Obecnie trwa śledztwo w tej sprawie, policja ustala sprawców zuchwałego oszustwa.

Oszuści działają podobnie

Metoda działania oszustów w takich przypadkach za każdym razem jest bardzo podobna. Najczęściej wyszukują osobę, jej adres i numer telefonu w książce telefonicznej, po czym nawiązują kontakt. Zdarza się, że niespodziewane telefony osób podających się za policjantów, adwokatów, pracowników instytucji państwowych, dawno niewidzianych wnuków, siostrzenic czy kuzynów kończą się utratą oszczędności życia. Tak było w tym przypadku.

Warto pamiętać:

  • policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji,
  • policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu,
  • jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość co do danych osoby dzwoniącej do nas czy podającej się za pracownika jakiejś instytucji, weryfikujmy to. Zgłaszajmy takie sytuacje na policję, konsultujmy z rodziną. Pamiętajmy, aby weryfikując tożsamość osoby, która do nas dzwoni połączyć się z numerem alarmowym po uprzednim rozłączeniu rozmowy z oszustem!
  • pamiętajmy, żeby nie dać się namówić na pozostawienie naszych pieniędzy w jakimś odosobnionym miejscu, nie wyrzucać ich przez okno, nie pozostawiać we wskazanym przez oszusta miejscu,
  • nie udostępniajmy kodów, haseł czy danych do naszych kont bankowych nikomu czyjej tożsamości nie jesteśmy pewni i komu nie ufamy.