Zmiany w organizacji ruchu w rejonie prac na ulicy Szafera w Szczecinie

2021-02-19 9:47
Szafera Szczecin
Autor: UM Szczecin

Korzystne warunki pogodowe pozwalają wykonawcy wznowić wstrzymane prace. To oznacza rozpoczęcie kolejnego etapu i zmiany w ruchu na ulicy Modrej i Szerokiej.

W nocy z poniedziałku na wtorek na skrzyżowaniu ulic Modra i Szeroka, zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek.

Zmiany wprowadzone zostaną w celu wykonania odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i Modrej do około 80m w głąb ul. Modrej. Projektowana kanalizacja deszczowa jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie prac przy ruchu wahadłowym. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na danym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni.

W planach jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.

Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.

O inwestycji:

Otoczenie w tej części Szczecina zmienia się diametralnie. Powstałe nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na ponad 125 milionów złotych. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

Jaki sport powinieneś zacząć uprawiać wiosną?

Pytanie 1 z 7
W wolnym czasie lubisz...
Morsowanie bez wychodzenia z domu | ESKA XD - Fit vlog #15
Nasi Partnerzy polecają
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE