Szczecin Główny napis

i

Autor: Paula Dąbrowska

komunikacja miejska

Komunikacja miejska w Szczecinie z utrudnieniami? Polregio o końcu honorowania sieciówek

2024-01-03 9:29

Komunikacja miejska w Szczecinie dzięki honorowaniu sieciówek ZDTiM przez Polregio sporo zyskiwała. Dzięki temu mieszkańcy m.in. Dąbia czy Załomia szybko dostawali się do centrum Szczecina. Jak się okazuje, w 2024 będzie wiele zmian dla posiadaczy tzw. sieciówek.

Sieciówki ZDTiM w Szczecinie nie są już honorowane w Polregio

Sieciówka ZDTiM w Polregio uprawniała do przejazdów w dni robocze pomiędzy stacjami:

  • Szczecin Główny,
  • Szczecin Gumieńce,
  • Szczecin Port Centralny,
  • Szczecin Zdroje,
  • Szczecin Dąbie,
  • Szczecin Zdunowo,
  • Szczecin Załom
  • i Szczecin Podjuchy.

Umowa obowiązywała wstępnie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023. Jak się okazało, postanowiono nie przedłużać takiej umowy.

- W związku z zaawansowanym tokiem rozmów między ZDiTM a organizatorem przewozów w sprawie wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej, nie przewidujemy przedłużenia honorowania w dotychczas obowiązującej formie – tłumaczy Damian Kurpiel, rzecznik prasowy zachodniopomorskiego oddziału Polregio dla wszczecinie.pl

Wielu wskazuje na to, że jednym z powodów ma być wdrożenie bilecie okresowym w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ma on też zawierać komunikację miejską w:

  • Szczecinie,
  • Goleniowie,
  • Gryfinie
  • lub Stargardzie.

Na razie nie ma informacji o cenniku biletów. Wiadomo tyle, że od stycznia 2024 zwiększono liczbę połączeń pomiędzy lotniskiem Szczecin-Goleniów a Szczecinem Głównym.

Sprawę skomentował ZDiTM.

- Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego informuje, że do ostatnich dni liczył na pozytywne załatwienie sprawy tak, aby komunikacja działała w poprzednio ustalonej formie. ZDiTM jak co roku był otwarty na rozmowy, wysyłając stosowne zapytania do organizatora z prośbą o wycenę usługi. Niestety ZDiTM otrzymał pod koniec grudnia 2023 r. pismo informujące, że umowa na komunikację zastępczą stanowiącą alternatywę dla autobusów i tramwajów realizowaną przez pociągi „Polregio” nie została przedłużona na 2024 r. Organizator regionalnych przewozów kolejowych podjął decyzję o rezygnacji z podpisania wspomnianej umowy. Zarząd przeprasza pasażerów za wynikłe utrudnienia nie leżące po stronie ZDiTM - przekazali

Gdzie jest przystanek SKM Szczecin Niemierzyn?

Komunikacja miejska w Szczecinie: mieszkańcy oburzeni zmianami

Mieszkańcy tłumnie zaczęli komentować pod lokalnymi postami takie wiadomości. Szczególnie wściekli są mieszkańcy prawobrzeża, którzy często tak dojeżdżali do centrum miasta, ale też i w drugą stronę.

- Codziennie dojeżdżam ze Śródmieścia do Dąbia. Tam pracuję. Gdybym jechała rano komunikacją miejską, dzięki korkom musiałabym wyjeżdżać ponad godzinę wcześniej. Dzięki pociągom zajmowało mi to o wiele krócej i to w ramach sieciówki. Teraz będę musiała dokupić osobny miesięczny na Polregio - żali się dla eska.pl pani Magdalena.

Patrząc na grupy, mieszkańcy podobnie zareagowali. Wielu mieszkańców Dąbia, Załomia czy Zdunowa woleli dojeżdżać Polregio głównie przez ominięcie korków, a to wszystko w ramach jednego biletu.

SKM nie ruszy w 2024 roku? Gryfino walczy o zniżkę

Na razie samorządy z Gryfina i Stargardu negocjują umowy z Urzędem Marszałkowskim województwa zachodniopomorskiego. Według władz gminy, UM zaoferowało o wiele droższą ofertę niż sprzed dwóch lat.

- Oczekiwany przez władze województwa wzrost dofinansowania przez mieszkańców Gryfina jednej pary połączeń (Gryfino-Szczecin, Szczecin-Gryfino) z 60.000zł do niemal 200.000zł jest po prostu nieuzasadniony - napisał wiceburmistrz Gryfina, Tomasz Miler.

Jak obiecuje marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz, negocjacje będą trwały - chce on, aby obie strony były zadowolone, a mieszkańcy mieli dobry dojazd pomiędzy konkretnymi miastami w ramach SKM.