Poznań

i

Autor: Unsplash

Rewolucyjny, krzemowy system napędowy i zasilania opracowali wynalazcy z Cegielskiego

2020-05-04 10:02

Spółka Hipolita Cegielskiego ENERGOCENTRUM wraz ze Spółką MMB Drives z Gdańska zakończyła projekt Innotabor, który trwał 3 lata. Prace realizowane były przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Krzemowy napęd wykorzystuje innowacyjną na skalę światową technologię bazująca na węgliku krzemu. Może on być wykorzystywany do napędu pociągów o dużych prędkościach.

Dzięki zastosowaniu technologii półprzewodników z węglika krzemu, powstał mniejszy, lżejszy i bardziej wydajny system napędowy i zasilania.

To rewolucyjne pod względem technologicznym rozwiązanie opracowane w Polsce, które mamy nadzieję zostanie dobrze odebrane nie tylko na rodzimym rynku, ale także u zagranicznych partnerów

mówi Rafał Kreduszyński, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.

Praca tranzystorów wykonanych z węglika krzemu jest niesłyszalna dla ludzkiego ucha, co wpłynie na komfort pasażerów. A co najważniejsze – wszystkie rozwiązania przeszły pozytywnie testy.

Poza tym mniejsze gabaryty, mniejsza masa urządzenia oraz jego modułowa konstrukcja pozwalają np. na wygospodarowanie większej ilości miejsca w przestrzeni pasażerskiej

mówi Maciej Juskowiak, Prezes Zarządu H.Cegielski ENERGOCENTRUM Sp. z o.o.

Konstruktorzy urządzenia zapewniają, że technologia daje również możliwość wykorzystania odzyskanej w trakcie hamowania pociągu energii do zasilania klimatyzacji lub oświetlenia.

Sonda
Boisz się latać samolotem?
Koronaporadnik Adama Federa "Będzie Dobrze" - Minusy dodatnie kwarantanny