„Na perfumy” uwaga na nowy sposób oszustów!

i

Autor: pixabay zdjęcie ilustracyjne

Kosmetyki

Opakowania do kosmetyków czy misternie wykonane, małe dzieła sztuki? Producenci coraz częściej wytwarzają produkty ultraluksusowe

Produkty z edycji limitowanej lub luksusowej nikogo już nie dziwą. Wiele marek wypuszcza na rynek kilkaset lub kilkanaście wyjątkowych gadżetów, które wyróżniają się na tle całej gamy produktów w danej firmie. Jednak w ostatnim czasie modne stały się akcesoria ultraluksusowe. Czym one są i jakie marki je wytwarzają? Odpowiedzi szukajcie w artykule.

Kolekcjonerskie kosmetyki. Co to takiego?

Zarówno najbardziej znane luksusowe marki kosmetyczne, jak i te bardziej niszowe, zaczęły tworzyć limitowane edycje unikatowych produktów. Z ultraluksusowym opakowaniem często idzie w parze adekwatna formuła kosmetyku, jednak kluczowe znaczenie ma tu opakowanie - czytamy w serwisie rp.pl.

Producenci kosmetyków wkładają mnóstwo wysiłku do wytworzenia nietuzinkowych opakowań. W tym celu wykorzystują wiele materiałów m. in. porcelanę, kryształ czy szkło Murano. Mało tego! Zdarza się, że opakowania ozdabiane są drogimi surowcami takimi, jak złoto czy cenne kamienie.

Drogocenne opakowania

W maju 2023 roku marka Guerlain wypuściła perfumy we flakonie ze szkła Murano, ozdobione złotymi ornamentami i spektakularną „koroną” ze szklanych orchidei z zatopionymi w nich płatkami złota. W 1853 Napoleon III podarował taki sam flakon swojej żonie Eugenii w prezencie ślubnym. Powstało dziesięć takich flakonów, każdy z nich kosztuje 27 tysięcy dolarów - relacjonuje serwis rp.pl.

Największe odmy mody produkują ultraluksusowe opakowania

Trend na ultraluksusowe opakowania zaczęły już promować znane domy mody. Niedawno swój kolekcjonerski, limitowany produkt wypuściła również marka Chanel. To kolekcja kosmetyków i akcesoriów do makijażu, utrzymanych w monochromatycznej kolorystyce - czytamy w "Rz".

Co ciekawe, już dwa lata temu w 2021 roku, na rynku ukazał się puder marki Valentino. Jednak jak możecie się domyśleć, nie był to klasyczny kosmetyk. Był prasowany, a jego opakowanie pokryte było lakierem w znanym czerwonym odcieniu. Dodatkowo kosmetyk wyposażono w złoty łańcuszek, dzięki czemu przedmiot można nosić na szyi.

Jednak wszelkie rankingi przebija Dior, który we wrześniu zaprezentuje pomadkę za 500 dolarów. W skład kosmetyku wchodzi 24-karatowe złoto, a pomadkę zamknięto w ręcznie wykonanym ceramicznym opakowaniu. Kosmetyk dostępny będzie tylko w kilku tysiącach egzemplarzach. 

Skąd pomysł na takie produkty? Przyczyną jest dynamiczny rozwój sfery produktów ultraluksusowych. Są one kilkukrotnie droższe od produktów z półki luksusowej, które można zakupić w drogeriach. Co więcej, od pewnego czasu wśród młodych konsumentek, przybywa takich, które wymagają znacznie więcej, aniżeli "tylko" produktów luksusowych.

Jeżeli mowa o domach mody. Jesteście ciekawi, jak wygląda ekskluzywny butik Prady, znajdujący się na pustyni? Sprawdźcie naszą galerię. 

Pogrzeb Karola Kani, milionera ze Śląka