Egzamin Ósmoklasisty 2022 matematyka - WYMAGANIA. Co trzeba umieć? Zakres materiału

2022-02-08 21:36

Uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej przystąpią w maju do egzaminów weryfikujących wiedzę zdobytą na przestrzeni ostatnich 8 lat. Zasady ich przeprowadzenia będą podobne jak w 2021 r. Sprawdź kiedy odbędą się egzaminy Ósmoklasisty, jakie są wymagania egzaminacyjne i jaki zakres materiału powinien przyswoić uczeń przed przystąpieniem do sprawdzianu wiedzy.

Egzamin z matematyki

i

Autor: pixabay/ Materiały prasowe

Egzamin Ósmoklasisty zbliża się wielkimi krokami, warto więc powtórzyć materiał odpowiednio wcześnie, aby do sprawdzianu wiedzy podejść pewnym swoich umiejętności. Egzamin będzie składał się z części testowej oraz otwartej, a na rozwiązanie testu uczniowie będą mieli 100 minut. Oceny ze świadectwa i wyniki wszystkich egzaminów będą miały znaczenie w rekrutacji do szkoły średniej.

Egzamin Ósmoklasisty 2022 r. - terminy, godziny i wyniki testu

Terminy egzaminu głównego z matematyki, dla szkół, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym zaplanowano na 25 maja 2022 r. (środa) o godzinie 9:00.

Termin dodatkowy zaplanowano na 14 czerwca 2022 r. (wtorek) o godzinie 9:00.

Uczniowie przystępujący do egzaminu poznają wyniki swoich prac 1 lipca 2022 r.

Wynik z egzaminu ósmoklasisty z matematyki będzie się mnożyło przez 0,35. To oznacza, że kandydat może z tego przedmiotu uzyskać maksymalnie 35 punktów.

Egzamin Ósmoklasisty 2022 angielski - WYMAGANIA. Co trzeba umieć? Zakres materiału

Ogólne wymagania egzaminacyjne z matematyki:

I. Sprawność rachunkowa.

1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.

2. Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania.

II. Wykorzystanie i tworzenie informacji.

1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.

2. Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych.

3. Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.

III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.

1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.

2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym.

IV. Rozumowanie i argumentacja.

1. Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu.

2. Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.

3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki.

JAK ugotować HIT? Do It To It [HISTORIA] | ESKA XD - Ale to już było! #41