Egzamin z matematyki

i

Autor: pixabay

Egzamin Ósmoklasisty 2022 matematyka - WYMAGANIA. Co trzeba umieć? Zakres materiału

2022-02-08 21:36

Uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej przystąpią w maju do egzaminów weryfikujących wiedzę zdobytą na przestrzeni ostatnich 8 lat. Zasady ich przeprowadzenia będą podobne jak w 2021 r. Sprawdź kiedy odbędą się egzaminy Ósmoklasisty, jakie są wymagania egzaminacyjne i jaki zakres materiału powinien przyswoić uczeń przed przystąpieniem do sprawdzianu wiedzy.

Egzamin Ósmoklasisty zbliża się wielkimi krokami, warto więc powtórzyć materiał odpowiednio wcześnie, aby do sprawdzianu wiedzy podejść pewnym swoich umiejętności. Egzamin będzie składał się z części testowej oraz otwartej, a na rozwiązanie testu uczniowie będą mieli 100 minut. Oceny ze świadectwa i wyniki wszystkich egzaminów będą miały znaczenie w rekrutacji do szkoły średniej.

Egzamin Ósmoklasisty 2022 r. - terminy, godziny i wyniki testu

Terminy egzaminu głównego z matematyki, dla szkół, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym zaplanowano na 25 maja 2022 r. (środa) o godzinie 9:00.

Termin dodatkowy zaplanowano na 14 czerwca 2022 r. (wtorek) o godzinie 9:00.

Uczniowie przystępujący do egzaminu poznają wyniki swoich prac 1 lipca 2022 r.

Wynik z egzaminu ósmoklasisty z matematyki będzie się mnożyło przez 0,35. To oznacza, że kandydat może z tego przedmiotu uzyskać maksymalnie 35 punktów.

Egzamin Ósmoklasisty 2022 angielski - WYMAGANIA. Co trzeba umieć? Zakres materiału

Ogólne wymagania egzaminacyjne z matematyki:

I. Sprawność rachunkowa.

1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.

2. Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania.

II. Wykorzystanie i tworzenie informacji.

1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.

2. Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych.

3. Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.

III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.

1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.

2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym.

IV. Rozumowanie i argumentacja.

1. Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu.

2. Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.

3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki.

JAK ugotować HIT? Do It To It [HISTORIA] | ESKA XD - Ale to już było! #41