Dacia ze wzrostami sprzedaży
Według danych CEPiK, od stycznia do sierpnia 2025 roku w Polsce zarejestrowano 14 029 samochodów Dacii, co oznacza wzrost o 19,2% r/r (+2263 sztuki). Dzięki temu marka awansowała na 9. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych z udziałem w rynku na poziomie 3,71%.
W kanale sprzedaży detalicznej wyniki są jeszcze lepsze – Dacia zajęła 5. pozycję (+1 vs 2024 r.), rejestrując 7945 aut, czyli o 28,3% więcej niż rok wcześniej. Udział marki w tym segmencie wzrósł do 6,54% (+1 p.p.).
Modele, które napędzają sprzedaż
Na czoło wysuwają się trzy kluczowe modele:
- Dacia Sandero – numer 1 w segmencie samochodów miejskich i 3. miejsce w rankingu ogólnym B-Hatch,
- Dacia Duster – 3. pozycja zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i całkowitej w segmencie B-SUV,
- Dacia Spring – lider w sprzedaży elektryków do klientów indywidualnych i najchętniej wybierana marka EV w Polsce.
Dane rejestracyjne pokazują wzrosty w niemal całej gamie modelowej:
- Sandero – 3523 sztuki (+8% r/r),
- Jogger – wzrost o +9% w detalu i +11% w całości,
- Spring – wzrost o +505% w detalu i +326% w całości,
- Duster – stabilny wynik w sprzedaży indywidualnej (+3%), przy spadku całościowym o 7%,
- Bigster – 1697 zarejestrowanych aut w pierwszych ośmiu miesiącach.
Marka od lat utrzymuje silną pozycję także na rynku europejskim. Sandero od 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się autem wśród klientów indywidualnych w Europie, a w 2024 roku – także liderem sprzedaży we wszystkich kanałach. Duster od 2018 roku pozostaje najczęściej wybieranym SUV-em na rynku klientów indywidualnych, a Spring wyznacza standardy w segmencie przystępnej elektromobilności.
Dacia, co to za marka
S.C. Automobile Dacia S.A. to rumuński producent samochodów osobowych i dostawczych, którego historia sięga 1966 roku. Dacia w 100 proc. należy do francuskiego koncernu Renault Group. W ofercie ma takie modele jak Duster, Sandero, Jogger czy elektryczny Spring. Jeszcze do niedawna Dacia była postrzegana jako marka, której samochody, oprócz niskiej ceny, niczym się nie wyróżniały, miały słabe osiągi i skromne wyposażenie niskiej jakości. Od kilku lat to się zmienia. - Po wprowadzeniu planu Renaulution w 2021 roku, całkowicie zmieniliśmy koncepcję marki i stworzyliśmy jej nową tożsamość: nowe kolory, nowe logo, nowe segmenty, nowe punkty sprzedaży. Pozostaliśmy wierni naszej strategii, a jednocześnie dzięki naszym działaniom Dacia stała się bardziej atrakcyjna i ambitna niż kiedykolwiek wcześniej. I jak zawsze oferuje najlepszy stosunek ceny do zalet użytkowych. Dziś, z Bigsterem, lepiej niż kiedykolwiek spełnia oczekiwania klientów z segmentu C - mówił dyrektor generalny Dacii Denis Le Vot.
Nowa Dacia Spring (wersja Extreme Electric 65):