Pierwsze sygnały o próbie wyłudzeń w ten sposób dotarły też do pracowników ZUS-u.
- Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Telefon odbiorcy pokazuje, że dzwoni ktoś zaufany, np. znajomy lub instytucja, a w rzeczywistości dzwoni ktoś zupełnie inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów - wyjaśnia Małgorzata Korba, rzeczniczka lubelskiego oddziału ZUS i dodaje: - W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS – na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie.
Urzędnicy ostrzegają, aby pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.
Polecany artykuł: