rower

i

Autor: Jakub Chonchera

Koniec impasu w temacie Lubelskiego Roweru Miejskiego? [AUDIO]

2021-04-20 14:12

Urząd Miasta chce przeznaczyć więcej pieniędzy na przetarg. Dotychczasowy operator – firma Nextbike – zgłosiła się do niego jako jedyna, ale swoje usługi wyceniła wyżej, niż Ratusz spodziewał się wydać. Różnica wynosi ponad 2 mln zł. Urząd Miasta ma pomysł, jak rozwiązać ten problem.

Urzędnicy – jak w przypadku większości, nierozstrzygniętych przetargów – mieli dwa wyjścia. Albo unieważnić postępowanie i ogłosić nowe (licząc, że zainteresowane firmy zmniejszą swoje wymagania), albo przeznaczyć na ten cel większe środki. I właśnie na to drugie rozwiązanie zdecydował się lubelski Ratusz. 

Podjęliśmy działania w zakresie zwiększenia środków w budżecie miasta na to zadanie. Czynności te w dalszej kolejności umożliwią ewentualne rozstrzygnięcie postępowania przetargowego, które jest w trakcie. Projekt uchwały w tym zakresie będzie poddany pod obrady najbliższej sesji Rady Miasta. Zaznaczamy jednak, że postępowanie na Lubelski Rower Miejski cały czas trwa i nie zapadła jeszcze decyzja o jego rozstrzygnięciu – mówi nam Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.

Tymczasem lubelscy działacze nadal przekonują, że lepszym rozwiązaniem byłoby przeznaczyć pieniądze nie na system roweru miejskiego, a na rozbudowę infrastruktury.

Przypomnijmy, że w warciancie najbardziej optymistycznym, czyli w przypadku, jeśli z systemu będzie korzystało tyle osób co do tej pory (chociaż rower będzie płatny już od pierwszej minuty) , to miasto do jednego wypożyczenia dołoży aż 5 zł. To więcej, niż bilet na komunikację miejską. Pytanie zatem, czy takie wydatki są zasadne? – mówi nam Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego o najnowszym pomyślę Ratusza w sprawie LRM:

Więcej propozycji ze strony lubelskich rowerzystów: Porozumienie Rowerowe: Przenieśmy środki z Lubelskiego Roweru Miejskiego na inwestycje w infrastrukturę

Przypomnijmy jeszcze, jakie nowości mają się pojawić w tym roku, w ramach Lubelskiego Roweru Miejskiego.

Największą nowością będzie przejście systemu do tzw. 4. generacji. Rowery nie będą już musiały być wyposażone w elektro-zamki, a ich pozostawienie będzie możliwe także w stacjach pasywnych. System przejdzie też niemal całkowicie na obsługę mobilną, terminal nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy i do zakończenia wypożyczenia. Wystarczy do tego aplikacja - dodaje Justyna Góźdź z Urzędu Miasta.

Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin o najbliższej pryszłości LRM:

O nowościach, jakie mają pojawić się w temacie Lubelskiego Roweru Miejskiego, pisaliśmy tutaj: Kolejne podejście do Lubelskiego Roweru Miejskiego. Czy stacje ruszą w tym roku?

O tym, czy miasto faktycznie przeznaczy dodatkowe pieniądze na system roweru miejskiego, zdecydują na najbliższej sesji miejscy radni.

Czy zdałbyś test na prawo jazdy? Tylko dla mistrzów kierownicy [QUIZ]

Pytanie 1 z 17
Czy za tym znakiem, w razie zatrzymania pojazdu wskutek zatoru drogowego, masz obowiązek zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5m?
Czy za tym znakiem, w razie zatrzymania pojazdu wskutek zatoru drogowego, masz obowiązek zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5m?
Raport z anteny 20.04, godz.10