Ulica Opolska

i

Autor: Paweł Świątkowski/Wikimedia Commons Ulica Opolska przed rozpoczęciem budowy nowej linii tramwajowej

Paraliż komunikacyjny na północy Krakowa. Potężne zmiany na ul. Opolskiej

2020-09-21 8:36

Kierowcy, jeśli możecie, to omijajcie ul. Opolską. Od soboty, 19 września obowiązuje tam nowa organizacja ruchu. Samochody jeżdżą tylko jedną jezdnią!

Zmiany na ul. Opolskiej związane są oczywiście z budową linii tramwajowej na Górkę Narodową. Jak czytamy w komunikacie Zarządu Inwestycji Miejskich w sobotę, 19 września został wyłączony 250-metrowy odcinek jezdni północnej (w stronę ronda Ofiar Katynia) ul. Opolskiej do skrzyżowania z ul. Pleszowską. Ruch prowadzony jest po jezdni południowej z wykorzystaniem 3 pasów ruchu: w kierunku zachodnim przejazd będzie się odbywał z wykorzystaniem dwóch pasów, w kierunku wschodnim z wykorzystaniem jednego pasa ruchu.

Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostały dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.

Zmiana organizacji ruchu na Opolskiej

i

Autor: Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Ponadto, wprowadzono następujące zmiany:

Skrzyżowanie ulic Opolska - Pleszowska

  • Wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
  • Zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (Zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza. Dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnickią i oczywiście ul. Nad Sudołem.
  • Zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada.
  • W celu zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką. Przeniesienie przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka.

Skrzyżowanie Opolska – Prądnicka

  • Tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Dzięki temu kierowcy będą mieli do dyspozycji alternatywna trasę dla zawężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim z wykorzystaniem ulic Batalionu Skała AK – Bratysławska – Prądnicka.
  • Tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka, a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą opisywanego wyżej tymczasowego przejścia dla pieszych.
Budowa Trasy Łagiewnickiej
Posłuchaj, jakie są wady i zalety depilacji pastą cukrową. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Testy do policji Multi Select 2020. Sprawdź, czy możesz zostać policjantem - cz. III

Pytanie 1 z 3
Chętnie czytam czasopisma techniczne