Paraliż komunikacyjny na północy Krakowa. Potężne zmiany na ul. Opolskiej

2020-09-21 8:36 nm
Ulica Opolska
Autor: Paweł Świątkowski/Wikimedia Commons Ulica Opolska przed rozpoczęciem budowy nowej linii tramwajowej

Kierowcy, jeśli możecie, to omijajcie ul. Opolską. Od soboty, 19 września obowiązuje tam nowa organizacja ruchu. Samochody jeżdżą tylko jedną jezdnią!

Zmiany na ul. Opolskiej związane są oczywiście z budową linii tramwajowej na Górkę Narodową. Jak czytamy w komunikacie Zarządu Inwestycji Miejskich w sobotę, 19 września został wyłączony 250-metrowy odcinek jezdni północnej (w stronę ronda Ofiar Katynia) ul. Opolskiej do skrzyżowania z ul. Pleszowską. Ruch prowadzony jest po jezdni południowej z wykorzystaniem 3 pasów ruchu: w kierunku zachodnim przejazd będzie się odbywał z wykorzystaniem dwóch pasów, w kierunku wschodnim z wykorzystaniem jednego pasa ruchu.

Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostały dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.

Zmiana organizacji ruchu na Opolskiej
Autor: Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Ponadto, wprowadzono następujące zmiany:

Skrzyżowanie ulic Opolska - Pleszowska

  • Wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
  • Zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (Zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza. Dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnickią i oczywiście ul. Nad Sudołem.
  • Zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada.
  • W celu zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką. Przeniesienie przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka.

Skrzyżowanie Opolska – Prądnicka

  • Tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Dzięki temu kierowcy będą mieli do dyspozycji alternatywna trasę dla zawężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim z wykorzystaniem ulic Batalionu Skała AK – Bratysławska – Prądnicka.
  • Tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka, a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą opisywanego wyżej tymczasowego przejścia dla pieszych.
Budowa Trasy Łagiewnickiej

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Posłuchaj, jakie są wady i zalety depilacji pastą cukrową. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.