Tunel na Zakopiance Tunel Zakopianka

i

Autor: GDDKiA Kraków, X Zdjęcie poglądowe

Wiadomości

Droga S7 Kraków – Myślenice. Na projekt poczekamy aż sześć lat

2024-02-20 8:43

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę, który opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla nowej drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. Wykonawca będzie miał aż sześć lat na opracowanie projektu i uzyskanie decyzji środowiskowych. Początek nowej trasy przewidziano między węzłami Kraków południe a Kraków Bieżanów.

Droga ekspresowa S7 Kraków – Myślenice. Wybrano wykonawcę projektu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę, którego zadaniem będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowej drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. Przedsiębiorstwo IVIA będzie miało aż sześć lat na opracowanie wspomnianego dokumentu. Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe - Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem.  Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52) - informuje GDDKiA Kraków.

Aktualnie odcinek drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Myślenicami jest odcinkiem dwujezdniowym klasy GP, jednak prognozy na przyszłość sugerują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach.

Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że jest ona potrzebna - co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, żaden z wariantów przedstawionych w Studium korytarzowym, nie był wskazany w przetargu na przygotowanie projektu przebiegu drogi jako rekomendowany - czytamy w komunikacie.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe jest dokumentem projektowym, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, przy uwzględnieniu kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej drogi na środowisko.

Pierwszy polski park narodowy powstał w Małopolsce. Cieszy się popularnością od ponad 90 lat

Tetsu short 1 19.02