Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma dwa poważne zastrzezenia pod adresem warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie biletów. Chce, by Warszawska Karta Miejska była bezpłatna oraz by reklamacje można było załatwić w kilku miesjcach stolicy, a nie tylko - jak to jest obecnie - w biurze na Senatorskiej - poinformowała w Radiu Eska Monika Stec z UOKiK. ZTM się broni - gdyby tak miało być, potrzebowalibyśmy dotacji z Urzędu Miasta. Wtedy za karty płaciliby nawet ci mieszkańcy stolicy, którzy nigdy nie korzystają z komunikacji miejskiej - odpowiada rzecznik ZTM Marcin Bochenek. Dodaje, że obecny system z drobną opłatą jest bardziej sprawiedliwy. ZTM nie chce też dopuścić możliwości reklamacji kart w kioskach. Obawia się, że sklepikarze, którzy nie muszą znać się na biletach, mogliby jako zwrot przyjmować podrobione bilety. To dałoby olbrzymią furtkę do nadużyć.
Warszawska Karta Miejska powinna być za darmo - twierdzi UOKiK
2006-11-21
11:18
Warszawska Karta Miejska powinna być bezpłatna, a klienci powinni mieć mozliwość załatwienia reklamacji nie tylko w siedzibie ZTM przy Senatorskiej ale i w innych punktach stolicy. Tak uważa Urząd Ochrony Konkurecji i Konsumenta, który prowadzi dwa postępowania we wspomnianych sprawach.