Paszport Polsatu i Przygarnij Kropka - o co chodzi? Uwierzycie, że kiedyś ludzie przyklejali niebieskiego ludzika na ekrany swoich telewizorów, aby wygrać nagrodę? To najgłośniejsza akcja TVN, w której udział wzieło miliony widzów z całej Polski! Równie ogromną zabawę zorganizował Polsat, kiedy do polskich domów wysłał 13 milionów "paszportów". O co w tym chodziło? Jakie nagrody można było wygrać? Wracamy z nostalgią do tych pięknych czasów i opisujemy dwie potężne akcje promocyjne telewizji Polsat i TVN.
Paszport Polsatu - co to jest? do czego służył?
Słynny paszport, to nic innego jak program lojalności telewizji Polsat, który był charakterystyczną książeczką imitującą prawdziwy paszport. Akcja rozpoczęła się w 1996 roku i promowali ją m.in. Tadeusz Drozda i Dorota Kamińska. Kartę "Rodzinnego Klubu Polsatu" rozesłano do 13 milionów polskich mieszkań. Dzięki paszportowi, można było brać udział w imprezach organizowanych przez telewizję oraz uczestniczyć w konkursach. Każdego tygodnia losowano wybrany numer paszportu, który wygrywał nagrodę główną. Polsat chcąc zachęcić do oglądania stacji, wymuszał wpisywanie specjalnych numerów do paszportu, które były podawane w trakcie emisji wybranych programów. Do wygrania była spora gotówka (po denominacji 300 tyś. złotych) oraz samochody, wycieczki zagraniczne i sprzęty elektroniczne.
Przygarnij Kropka - słynna naklejka na telewizor. Co to za akcja?
Trudno w to uwierzyć, ale kiedyś połowa Polski naklejała na ekran swojego telewizora charakterystycznego niebieskiego stworka - Kropka, przybysza z kosmosu. Akcje zorganizował TVN w 2002 roku. Naklejkę można było otrzymać kupując określone produkty, a całe wydarzenie promowała stacja Shell, Kodak, a nawet sieć komórkowa IDEA (dzisiejszy Orange). Naklejka naświetlała się podczas kontaktu z ekranem. Po odpowiednim naświetleniu krążka, wrzucało się go do odpowiednich pojemników lub wysyłało bezpośrednio do TVN. Później zebrane naklejki brały udział w losowaniach, w których można było wygrać pieniądze, samochód, telefon lub sprzęty RTV/AGD.