Akcja filmu Dziedziczki rozgrywa się w stolicy Paragwaju, Asunción. Chela i Chiquita są potomkiniami bogatych rodów, mieszkającymi w okazałej posiadłości od ponad 30 lat. Jednak ostatnio sytuacja finansowa dziedziczek zaczyna się pogarszać i kobiety są zmuszone wyprzedawać fortunę. Kiedy narastające długi doprowadzają do aresztowania Chiquity pod zarzutem oszustwa, Chela musi zmierzyć się z nową rzeczywistością. Wsiadając po raz pierwszy od lat za kółko, zaczyna świadczyć lokalne usługi taksówkarskie grupie starszych zamożnych kobiet. Jedną z pasażerek Cheli jest spontaniczna, pełna życiowego optymizmu i znacznie młodsza Angy. Pod jej pływem zamknięta w sobie bohaterka stopniowo zrzuca skorupę i rozpoczyna osobistą, intymną rewolucję. Film jest paragwajskim kandydatem do OSCARÓW 2019 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.
Płomienie - kiedy koreański kandydat do Oscara 2019
Dziedziczki - obsada
W filmie występują m.in.:
- Ana Brun jako Chela
- Margarita Irun jako Chiquita
- Ana Ivanova jako Angy
- Nilda Gonzalez jako Pati
- María Martins jako Pituca
- Alicia Guerra jako Carmela
Dziedziczki - zwiastun
W 2016 roku reżyser zwrócił na siebie uwagę światowej krytyki prestiżowym wyróżnieniem na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji za krótkometrażowy dokument „The Lost Voice” o masakrze w Curuguaty, najbardziej krwawym epizodzie w historii walk o ziemię w Paragwaju. W 2018 roku debiut fabularny Martinessiego „Dziedziczki” zdobył dwa Srebrne Niedźwiedzie oraz nagrodę FIPRESCI na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie.
Marcelo Martinessi - bio reżysera
Marcelo Martinessi – przyszedł na świat w 1973 roku w Asunción. Tam też studiował komunikację na Uniwersytecie Katolickim, by następnie zaliczyć istny maraton po szkołach filmowych w Nowym Jorku, Londynie i Madrycie. Od początku kariery był zaangażowany w projekty krótkometrażowe i dokumentalne o tematyce społecznej i tożsamościowej. Za „Karai norte” otrzymał m.in. nagrodę dla najlepszego iberoamerykańskiego filmu krótkometrażowego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Guadalajarze oraz nagrodę National Geographic. Za sprawą tego filmu został także pierwszym Paragwajczykiem, którego dzieło pokazano na Berlinale. W 2011 roku, w ramach XXXVII Festiwalu Filmów Iberoamerykańskich w Huelvie jego kolejny krótki film „Calle última”, który również miał swoją premierę w Berlinie, zdobył główną nagrodę w swojej kategorii.

i

i