Rail Baltica. W Uhowie rozpoczął się montaż metalowej konstrukcji mostu. Docelowo mają powstać dwa [ZDJĘCIA]

2022-08-17 16:22

W 2023 r. będą oddane do użytku dwa bliźniacze kolejowe mosty na rzece Narew w Uhowie koło Łap (w województwie podlaskim) na trasie Rail Baltica - zapowiedziały PKP PLK. W środę zaczęła się operacja docelowego montażu metalowej części konstrukcji pierwszego mostu. Operacja potrwa do czwartku.

Przy pomocy specjalnych siłowników i pomp hydraulicznych od rana w środę przesuwana i ustawiana na swoje miejsce jest kratownicowa konstrukcja, która waży 1500 ton.

"Specjalistyczna operacja potrwa kilkadziesiąt godzin. Wcześniej przez kilka miesięcy, w miarę postępu budowy, most był stopniowo nasuwany nad rzekę" - poinformował Tomasz Łotowski z PKP PLK w przesłanym komunikacie.

ZOBACZ: Rail Baltica. Kolej w Ełku zmienia się dla podróżnych! Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Rail Baltica na trasie Czyżew - Białystok

Kolejowe mosty na Narwi w Uhowie to - jak podkreślają PKP PLK - największa przeprawa, która powstaje na remontowanym podlaskim odcinku (Czyżew - Białystok) międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.

PKP Polskie Linie Kolejowe przypominają, że w Uhowie powstaną dwa takie same mosty kolejowe. Łotowski powiedział, że drugi most będzie zbudowany do końca 2022 r. "Następnie na obiektach układane będą tory, montowana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym" - podano w komunikacie. Obydwa mosty będą oddane do użytku w 2023 r.

ZOBACZ: Stacja zmieni się nie do poznania. Pociągi do Warszawy pojadą 200 km/h

Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano budowę lub modernizację:

  • 17 wiaduktów drogowych,
  • 8 wiaduktów kolejowych,
  • 2 tuneli drogowych,
  • 14 przejść podziemnych,
  • 10 mostów kolejowych.

ZOBACZ: Kolejne kilometry szlaku Via Baltica. Odcinek S61 Wysokie - Raczki otwarty [FOTO]

Rail Baltica – kiedy powstanie?

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Po zakończeniu modernizacji odcinka Czyżew – Białystok rozpocznie się przebudowa najdłuższego z fragmentów – 100-kilometrowej trasy ze stolicy województwa podlaskiego do Ełku. Finalnym etapem budowy polskiej części międzynarodowej linii Rail Baltica będzie modernizacja odcinka Ełk – Trakiszki o długości 94 kilometrów. Koniec prac nad trasą od Warszawy do Tallina zaplanowano na 2026 rok.

Rail Baltica – przebieg

Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który w przyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię oraz w dalszej perspektywie – Finlandię. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unowocześniły już dwa odcinki – od Warszawy Rembertowa do Sadownego oraz od Sadownego do Czyżewa. Aktualnie prowadzone są prace na kolejnym, trzecim już odcinku – od Czyżewa do stolicy województwa podlaskiego, Białegostoku. W planach są roboty na kolejnych fragmentach trasy: Białystok – Ełk oraz Ełk – Trakiszki.

Niesamowite wideo. W ten sposób żubry chronią młode osobniki przed wilkami

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: online@grupazpr.pl

Nasi Partnerzy polecają
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE