Warszawa

i

Autor: PAWEL DABROWSKI / SUPER EXPRESS Warszawa

Warszawa: 41 mln złotych na promocję miasta

Największe polskie miasta przeznaczają miliony złotych na reklamę i promocję. Stolica może wydać w 2023 roku około 41 mln złotych.

"Rządzona przez Rafała Trzaskowskiego Warszawa zamierza wydać w tym roku 30 199 008 złotych. W 2022 roku przeznaczyła na ten cel 24 594 248 złotych. Włączając w to jednak koszta poszczególnych dzielnic (ratuszów) otrzymujemy ogromną sumę 41 530 866 złotych. To ponad 7,3 milionów więcej niż w 2022 roku" - wyliczył portal wPolityce.pl.

Wydatki miast na promocję

Portal zaznacza, że na podium znajduje się też Gdańsk, którym rządzi Aleksandra Dulkiewicz. "W 2023 roku pani prezydent zakupi usługi i dobra w tym segmencie na kwotę 32 460 345 złotych. To o ponad 600 tysięcy więcej niż zakładano w roku 2022" - czytamy.

"Kolejnym rekordzistą jest katowicki magistrat. Największe miasto aglomeracji śląskiej przeznaczyć chce na promocję 21 609 792 złotych. Tu widać zmianę w stosunku do roku 2022, kiedy planowano wydać ponad 25 milionów złotych" - podaje wPolityce.pl i zaznacza, że "ogromny wzrost w wydatkach na promocję i reklamę" widać też w Krakowie. "W 2022 roku przeznaczono na ten cel 11 452 363 złotych. Tymczasem w tym roku dawna stolica Polski może wydać nawet 29 989 100. To wzrost o ponad 18,5 mln. złotych" - napisano.

W budżecie Łodzi na ten rok zapisano kwotę 5 634 671 zł. Z kolei Poznań zamierza wydać na ten sam cel w tym roku 7 036 345 zł. To wzrost o ponad 1,9 mln zł w stosunku do zapisów budżetu na 2022 rok - wskazano.

Według wPolityce.pl Wrocław na promocję i reklamę chce wydać 5 579 098 zł, czyli o ponad 3,5 mln zł mniej niż planowano w roku 2022. Z kolei Białystok chce wydać 3 857 000 zł, czyli o ponad 360 tys. zł więcej w porównaniu do roku 2022.

Zobacz galerię: Warszawa: budowa nowego mostu przez Wisłę

Otwarcie kliniki Budzik w Warszawie