Odwołane loty i zwroty biletów
Ponad 200 tysięcy osób poprosiło o zwrot pieniędzy za odwołane loty. LOT twierdzi, że wszystkie wnioski zostaną rozpatrzone, ale potrzeba na to czasu.
- 271 tys. osób poprosiło nas o zwrot pieniędzy. W call center przeprocesowanie jednego zwrotu trwa w granicach 8 minut. Jak to wyliczymy - ten proces trwa do trzech miesięcy maksymalnie - mówi rzecznik LOT, Krzysztof Moczulski.
Czytaj także: KLM i Ryanair wznawiają loty do i z Polski. Od kiedy i gdzie możesz polecieć? [DATA]
To nie jedyny kłopot LOT-u. Bilety na niektóre rejsy można było kupić przez internet, a w rzeczywistości okazywało się, że były odwołane. LOT tłumaczy to nieścisłością w systemie zakupu. Są też loty, które teoretycznie są w rozkładzie, ale nie wiadomo czy dojdą do skutku. To dlatego, że przewoźnik uzależnia kursowanie samolotów od decyzji o przywróceniu przewozów w poszczególnych krajach.
Wśród takich zdezorientowanych klientów jest Agnieszka z Warszawy, która ma zabukowany lot do Rygi.
Czytaj także: Warszawa: Bezpłatny transport na wybory prezydenckie 2020. Dla kogo? Jak się zgłosić?
- Nic nie wiedzą jeszcze. W tym momencie nie są w stanie nic powiedzieć. Chciałabym już w tym momencie odzyskać te pieniądze, albo chociaż dostać voucher, żeby wykorzystać go na inny lot - mówi nasza czytelniczka.
LOT informuje, że z powodu pandemii odwołano blisko 39 tysięcy rejsów.