„Nie pozwolę ci się zamknąć”. Dołącz do kampani i wesprzyj ulubionych przedsiębiorców

2020-03-24 17:18 STAN
Nie pozwolę Ci się zamknąć
Autor: Urząd m.st. Warszawy, mat. prasowe

Boisz się, że Twój ulubiony fryzjer czy mały osiedlowy sklepik, w którym zawsze kupujesz bułki zostanie zamknięty? Możesz im pomóc! Miasto uruchomiło kampanię "Nie pozwolę Ci się zamknąć", która ma pomóc małym przedsiębiorstwom przetrwać trudny czas kwarantanny. Każdy z nas może dołączyć! Dowiesz się więcej czytając ESKA Warszawa.

– Macie swojego ulubionego fryzjera, ukochaną kosmetyczkę, gdzie chodzicie od lat? Świetną kawiarnię czy restaurację pod domem albo cukiernię? Decyzją rządu, wszystkie te miejsca ze względu na zagrożenie koronawirusem są teraz zamknięte, a ich właściciele mierzą się z dużo niższymi obrotami. Jako miasto uruchomiliśmy specjalny program wsparcia, a Krajowa Izba Gospodarcza ruszyła właśnie z akcją, dzięki której każdy z nas może pomóc lokalnym przedsiębiorcom i rzemieślnikom przetrwać ten trudny okres – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

 Obecny kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Można dołączyć do akcji przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi oraz zachęcając znajomych do udziału w akcji w mediach społecznościowych.

"Nie pozwolę Ci się zamknąć"

W ramach akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni czy pizzerii itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.

 

– Mikroprzedsiębiorcy to  ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy szansę zrobić coś ważnego i uratować niejeden zakład przed zamknięciem – mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. Dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej, inicjatora kampanii.

Jak pomóc?

1.    Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe).

2.    Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.

3.    Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka).

4.    Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.

5.    Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub – gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej – paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.

Warto pamiętać, że:

1.    Przyjęcie zaliczki to umowa gwarantująca, że w przyszłości otrzymasz usługę/towar. Zarówno Ty, jak i sprzedający możecie się z niej wycofać. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.

2.    Zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty (konsumenci). W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą – 3 lat.

 Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy.  Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) nie pośredniczy w tej relacji.

 Media społecznościowe

Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć, działając w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród swoich znajomych.  Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych. 

Minister zdrowia o nowych obostrzeniach