Podróż do domu... z pluskwami! Kuriozalna sytuacja w pociągu PKP Intercity do Gdańska

2021-11-30 19:00
pluskwy w PKP Intercity
Autor: Kaja Wiktoria Frątczak

Pluskwy zamieniły podróż pociągiem w koszmar! Na pechowy skład Kaja Frątczak natrafiła jadąc w ubiegłą niedzielę z Poznania do Gdańska. Jak relacjonuje pasażerka, na ostatnim odcinku trasy kilkukrotnie znalazła na swoich rękach małe, czerwono-brązowe owady.

- Przyznam szczerze, że ani ja, ani mój chłopak nie wiedzieliśmy co to dokładnie jest. Ale zdziwiło mnie to, że jest ich aż tyle. Postanowiłam sprawdzić skąd one wychodzą. Okazało się, że w każdej szczelinie między siedzeniami, były całe skupiska tych owadów, były osobniki mniejsze, większe, a także jaja. Dopiero po sprawdzeniu w Internecie dowiedzieliśmy się, że są to pluskwy - mówi Kaja Frątczak.

Po zgłoszeniu insektów konduktorce pociągu, ta poleciła pasażerom jedynie porządnie otrzepać się przed wejściem do domu. - Tego typu przypadki są incydentalne, gdyż czystość składów jest na bieżąco kontrolowana, lecz gdy się pojawią, niezwłocznie zlecana jest dezynfekcja - zapewnia Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

- Podobnie było w przypadku pociągu do Gdańska. Wagon został niezwłocznie wyłączony i skierowany do dezynfekcji. Natomiast po otrzymaniu tego zgłoszenia, zarządzono przeprowadzenie dodatkowej inspekcji całego posiadanego przez PKP Intercity taboru pod kątem występowania insektów - dodaje Serbeńska. Poniżej publikujemy pełne oświadczenie, które otrzymaliśmy od spółki PKP Intercity.

"Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czystość składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy. Podobnie było w przypadku opisanym w artykule, wagon został niezwłocznie wyłączony i skierowany do dezynsekcji.

Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, także pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz. Niezależnie od opisanych powyżej zasad utrzymania taboru w czystości, po otrzymaniu ostatniego zgłoszenia, zarządzono przeprowadzenie dodatkowej inspekcji całego posiadanego przez PKP Intercity S.A. taboru pod kątem występowania insektów.

Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity."

Kaja Frątczak osobiście zgłosiła sprawę pluskiew zarówno spółce PKP jak i sanepidowi. Do tej pory nie otrzymała jednak żadnej odpowiedzi.

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE