Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. To był błąd cenowy. Pasażerowie wściekli

i

Autor: Archiwum Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. "To był błąd cenowy". Pasażerowie wściekli

Afera

Wizz Air anulował blisko 80 tys. biletów. "To był błąd cenowy". Pasażerowie wściekli

W czwartek 18 maja przez aplikację Wizz Air można było kupić bilety lotnicze w okazyjnej cenie w dwie strony. Skorzystało z tego blisko 80 tys. osób. Dzień później wszystkie transakcje anulowano. Jak twierdzi przewoźnik, niskie ceny były błędem cenowym.

Z promocji w Wizz Air skorzystało 8- tys. osób. Teraz są wściekli na przewoźnika

Nie takiego obrotu spraw spodziewali się klienci Wizz Air, którzy w czwartek 18 maja kupili w bardzo promocyjnej cenie bilety lotnicze w dwie strony. Poprzez aplikację można było kupić bilety w dwie strony w cenie 70 zł. Z promocji, mimo warunku zabrania ze sobą najmniejszego bagażu podręcznego, skorzystało blisko 80 tysięcy osób. Każdy, kto już zacierał ręce na podróż do wybranej destynacji w tak okazyjnej cenie przeżył szok następnego dnia, kiedy zobaczył, że jego bilety zostały anulowane. Każdy otrzymał maila, w którym linie lotnicze poinformowały o błędzie technicznym w skutek którego stracili swoje bilety. 

Krystyna Żbikowska, adwokat DelayFix w rozmowie z portalem bankier.pl mówi wprost, że każdy z klientów ma teraz prawo dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. 

To bardzo rozczarowująca sytuacja, gdy mimo poprawnie dokonanych zakupów, sprzedawca wycofuje się z umowy sprzedaży powołując się na błąd techniczny. W tym przypadku linia Wizz Air w Ogólnych Warunkach Przewozu nie zastrzega sobie możliwości odwołania rezerwacji w wyniku wystąpienia takiego błędu. W dokumencie mowa jest o możliwości anulowania zakupu, gdy kupujący nie ureguluje całkowitej ceny rezerwacji lub gdy przewoźnik ma podejrzenie, że płatność dokonywana przez klienta jest wynikiem oszustwa - uzasadnia. 

Kiedy klient dokonał już płatności za bilety i otrzymał potwierdzenie rezerwacji, to z punktu widzenia prawa zawarto już umowę przewozu lotniczego. Jak podaje bankier.pl, klientom Wizz Air należy się odszkodowanie zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Mówi ono o tym, że klienci, którym anulowano rejs samolotem w terminie krótszym niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o anulowaniu biletów, należy się odszkodowanie. Gdyby lot został odwołany 20 dni przed terminem odlotu, pasażer nie mógłby ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu. 

Natomiast jeśli lot został anulowany co najmniej 14 dni przed terminem odlotu klient ma prawo domagać się zwrotu środków na konto bankowe lub na konto w aplikacji Wizz Air.