Modernizacja Hali Peronowej w Bytomiu

i

Autor: UM Bytom

Bytom

W Bytomiu trwa przebudowa hali peronowej. Zakończono kolejny etap prac

Hala peronowa dworca PKP w Bytomiu przechodzi gruntowną modernizację. Wykonawca zakończył już montaż krokwi, a w najbliższych dniach rozpocznie się pokrywanie dachu blachą. Oprócz tego prace trwają na dwóch pozostałych stacjach kolejowych w mieście.

Trwa modernizacja hali peronowej w Bytomiu

Na hali peronowej dworca PKP w Bytomiu trwają zaawansowane prace związane z montażem nowego poszycia dachu hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Wykonawca - firma PORR SA wykonała już montaż krokwi, kończy montaż deskowania oraz rozpoczęła pokrywanie dachu blachą cynkowo-tytanową. Pojawiły się już także pierwsze przeszklenia świetlików.

Łącznie wykonawca inwestycji będzie musiał wykonać nowe poszycie dachu z blachy cynkowo-tytanowej o powierzchni aż 5600 mkw.

Przebudowa linii kolejowych w naszym mieście to szansa na szybki, komfortowy i dogodny transport dla mieszkańców Bytomia do innych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz lotniska w Pyrzowicach - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Przypomnijmy, że w 2021 roku zakończyła się przebudowa linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom - Zabrze Biskupice, a w 2023 roku spółka PKP PLK podpisała umowę na opracowanie dokumentacji odtworzenia pasażerskiego połączenia kolejowego z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzie.

Zobaczcie zdjęcia aktualnego postępu prac.

Przebudowa przystanków kolejowych w Bytomiu

Modernizacja hali peronowej to tylko jeden z etapów trwającej przebudowy. Na stacji w Bytomiu trwa budowa korpusów peronów nr 2 i 3. Do wszystkich trzech peronów pasażerowie będą mogli dostać się zarówno od strony tunelu dworcowego, gdzie trwają prace wykończeniowe, jak również zachodniego, który po remoncie /w zakresie aktualnej fazy prac/ został udostępniony mieszkańcom. Na perony z obydwu tuneli będą mogły dostać się również osoby z niepełnosprawnościami, dzięki planowanej windzie.

Prace trwają także w rejonie przystanków kolejowych Bytom Karb i Bytom Stroszek. W Karbiu wykonawca realizuje prace ziemne i torowe oraz rozpoczął budowę pierwszego peronu. Z kolei na nowym przystanku kolejowym Bytom Stroszek w pobliżu wiaduktu kolejowego nad DK 11 rozpoczęły się prace przygotowujące pod budowę pierwszej krawędzi peronowej wraz z dojściami do peronu.

Oprócz przebudowy stacji i przystanków kolejowych na linii nr 131 w Bytomiu trwają również roboty budowlane związane z przebudową wiaduktów kolejowych. Nad ulicą Dojazd wykonawca przystąpił już do rozbiórki obiektu wraz z zabezpieczeniem nasypu kolejowego oraz rozpoczął prace ziemne pod nowy wiadukt - przekazuje UM w Bytomiu.