fot. Joanna Łukawska

i

Autor: Joanna Łukawska

Ruszyła akcja „Wybieram Śląskie”. Znane osoby z regionu promują lokalną turystykę [WIDEO]

2020-07-01 18:27

Adam Małysz, Bracia Golec, Witold Bańka, Tomasz Rożek, Justyna Święty Ersetic, Beskidzka i Jurajska grupa GOPR czy Krzysztof Wielicki zachęcają do urlopu i wakacji w województwie śląskim. To w ramach kampanii „Wybieram Śląskie”. Akcja ma na celu odbudowę turystyki w regionie, która szczególnie ucierpiała z powodu pandemii koronawirusa. Każdy może skorzystać ze strony internetowej slaskiezaprasza.pl i wybrać ciekawe dla siebie miejsce.

Akcja ma promować takie miejsca jak: Beskidy, Śląsk Cieszyński, Jurę Krakowsko-Częstochowską, Stadion Śląski w Chorzowie szlaki turystyczne i kulturowe takie jak Szlak Zabytków Techniki czy Śląskie Smaki.

Celem kampanii jest pokazanie bogactwa kulturowego, przyrodniczego i turystycznego województwa śląskiego i zachęcenie do spędzenia tegorocznego urlopu w naszym regionie.

„Czujemy się góralami, studiowaliśmy w Katowicach, całym sercem wspieramy tę akcję. Turystyka ucierpiała w trakcie pandemii, dlatego podejmujemy rękawicę i zachęcamy, by odwiedzić nasz region. Góry są piękne o każdej porze roku, mamy świetne jedzenie, piękne widoki i niepowtarzalny klimat” – mówił Łukasz Golec.


„Naszym celem jest odbudowanie potencjału turystycznego regionu. Kampania #WybieramŚląskie ma pokazać, że wbrew krzywdzącym informacjom, które pojawiały się w niektórych mediach, województwo śląskie jest bezpieczne. Jesteśmy najbardziej przebadanym regionem w kraju pod względem covid-19. Mamy świetnie przygotowane kurorty: Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Śląsk Cieszyński, nieodkrytą w mojej ocenie krainę Górnej Odry i oczywiście centralną część województwa, w której znajduje się Szlak Zabytków Techniki, kulinarny Szlak Śląskie Smaki i powstający Szlak Paulinów. Tych lokalizacji, które warto odwiedzić jest bardzo dużo. Województwo śląskie jest piękne, różnorodne, a mieszkańcy gościnni. Wybierzcie Śląskie.” – dodaje marszałek Jakub Chełstowski.


Kampania jest częścią „Śląskiego pakietu dla turystyki”, który ma wesprzeć branże turystyczną w regionie. Wartość projektu to 3,5 mln zł. Pakiet zakłada nie tylko wsparcie finansowe, ale i promocję obiektów oraz atrakcji turystycznych znajdujących się na terenie województwa śląskiego. Celem jest przyciągnięcie turystów, odbudowanie rynku turystycznego i pokazanie, że Śląskie jest bezpieczne, atrakcyjne i urozmaicone geograficznie i kulturowo.

Wybieram Śląskie - Golec uOrkiestra, Bańka, Rożek i inni reklamują śląskie