Inwestycje

Remont hali peronowej i modernizacja linii kolejowej w Bytomiu – Inwestycje nabierają tempa [ZDJĘCIA]

W Bytomiu trwają ważne inwestycje kolejowe, które zrewolucjonizują zarówno wygląd dworca kolejowego, jak i poprawią komfort podróży kolejowej dla mieszkańców i podróżnych. Najważniejszym z tych projektów jest modernizacja Magistrali Węglowej, czyli linii kolejowej nr 131, którą określa się mianem kluczowej arterii komunikacyjnej miasta. Ta wieloetapowa inwestycja przyczyni się nie tylko do poprawy infrastruktury kolejowej, ale także do zwiększenia dostępności i szybkości połączeń.

Remont hali peronowej dworca PKP w Bytomiu

Jednym z kluczowych punktów przebudowy jest remont hali peronowej bytomskiego dworca kolejowego. Ta piękna, historyczna konstrukcja, pochodząca z 1929 roku, jest aktualnie poddawana starannym pracom naprawczym. Wykonawca przystąpił do piaskowania i wzmacniania stalowej konstrukcji hali, a do końca sierpnia planuje zdemontować całe poszycie dachu, by zainstalować nowy dach wykonany z blachy cynkowo-tytanowej. W ramach modernizacji hali, zostanie również zamontowany nowy napis "BYTOM" z użyciem nowoczesnej technologii ledowej, który ożywi wygląd dworca.

W ramach inwestycji, na stacji w Bytomiu powstają także trzy nowe perony wyspowe dwukrawędziowe, dostępne zarówno od strony tunelu dworcowego, jak i zachodniego. Ważne jest, żeby troska o dostępność była obecna na każdym etapie tej przebudowy, dlatego windy zostaną zainstalowane, aby umożliwić dostęp do peronów osobom z niepełnosprawnościami. Wszystko to ma na celu stworzenie wygodnej i przyjaznej stacji dla pasażerów.

Budowa Lokalnego Centrum Sterowania "Bytom"

Kolejną fascynującą częścią inwestycji jest budowa Lokalnego Centrum Sterowania "Bytom", które będzie odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Batorego przez Bytom do Radzionkowa. Dodatkowo, planowany przystanek kolejowy Bytom-Stroszek w rejonie Centrum Handlowego M1 otworzy nowe możliwości przesiadkowe dla pasażerów korzystających z innych środków transportu.

Warto również zwrócić uwagę na remont nastawni kolejowej "Bt", która jest wpisana do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków. To piękny przykład troski o zachowanie historycznych elementów w nowoczesnym kontekście. Remont nastawni obejmuje szeroki zakres prac, od odświeżenia elewacji po wymianę dachu i stolarki okiennej.

Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia, podkreśla wagę tych inwestycji dla miasta i jego mieszkańców. Modernizacja Magistrali Węglowej to nie tylko usprawnienie kolejowych połączeń, ale także szansa na wygodniejsze podróżowanie, zarówno w obrębie miasta, jak i do największych miast aglomeracji. Tempo prac jest imponujące, a efekty tych inwestycji będą z pewnością korzystnie wpływać na rozwój miasta.

QUIZ dla doświadczonych kierowców, którzy znają przepisy ruchu drogowego

Pytanie 1 z 10
Czy autostradą można jechać z prędkością 30 km/h?
ESKA Śląsk

i

Autor: Eska Link: https://www.eska.pl/slaskie/