Nowy handlowy gigant wchodzi do Polski. Na starcie będzie ustępować tylko Biedronce i Lidlowi

i

Autor: Archiwum Nowy handlowy gigant wchodzi do Polski. Na starcie będzie ustępować tylko Biedronce i Lidlowi

Handel

Nowy handlowy gigant wchodzi do Polski. Na starcie będzie ustępować tylko Biedronce i Lidlowi

Grupa Eurocash chce namieszać na polskim rynku handlowym i wprowadzić na rynek sieć swoich sklepów. Mają one być konkurencją dla dotychczasowych gigantów, takich jak Żabka, Dino, Biedronka czy Lidl.

Nowa sieć handlowa na polskim rynku. Ma wejść między gigantów

Grupa Eurocash chce rozbić "monopol" gigantów handlowych na polskim rynku i wprowadzić swoją sieć pod nazwą "Moje sklepy" - donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl Sieć ma powstać na bazie marek sklepów, które już od długiego czasu funkcjonują na polskim rynku. Chodzi o sklepy Abc, Groszek oraz Euro Sklep. Wszystkie mają przejść rebranding i działać pod nową nazwą, dzięki czemu praktycznie od razu namieszają na polskim rynku handlowym. Na starcie ilością mają ustępować tylko Biedronce i Lidlowi, a w tyle zostawi Dino i Żabkę. 

Nową markę Moje Sklepy możemy bez żadnych obaw określić trzecią największą siecią detaliczną w Polsce. Może nie widać tego na pierwszy rzut oka, nie jest to intuicyjne, ale taka jest prawda - twierdzi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Pedro Martinho.

Podstawy ku temu są nie byle jakie, bowiem w całej Polsce znajduje się ponad 10 tys. placówek spod szyldu Abc, Gorszek czy Euro Sklep, co pozwala od razu wskoczyć sieci "Moje sklepy" do czołówki polskich gigantów handlowych. Co ciekawe, same powyższe marki nie znikną z rynku. Marka "Moje sklepy" ma być dodatkowym brandingiem do istniejących nazw i wzmocnieniem tych marek. W ten sposób żadna z nich nie zostanie wygaszona. Co więcej, część z nich, które mają w swoich nazwach np. imię właściciela, również się nie zmienią. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie tylko banner sklepu ma wartość - klienci i partnerzy są do niego przyzwyczajeni – ale też sklepy mają nazwy własne, podkreślające ich lokalność. W tych nazwach pojawia się np. imię właściciela. Poza tym: z którego szyldu mielibyśmy zrezygnować? Zmiana jakiejkolwiek sieci w inną to milionowe koszty, które nie przekładają się na dodatkowy obrót - powiedział w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Pedro Martinho.

Jak informuje serwis, przychody ze sprzedaży za 2022 r. placówek połączonych w Moje Sklepy Eurocash szacuje na 20 mld zł - za Biedronką i Lidlem, powyżej Dino i Żabki.