Częstochowa: kierowcy ciężarówek nie wjadą na Raków. MZD wprowadza zakaz ruchu

i

Autor: Pixabay/zdj. ilustracyjne

Częstochowa: kierowcy ciężarówek nie wjadą na Raków. MZD wprowadza zakaz ruchu

W związku z tym, że nie wszyscy kierowcy ciężarówek stosują się do wytyczonych - w związku z budową al. Wojska Polskiego - tras objazdu w dzielnicy Raków, Miejski Zarząd Dróg wprowadził od 14 marca zakaz ruchu w dwóch lokalizacjach.

Ciężarówki nie wjadą w dzielnicę Raków. MZD wprowadza zakaz ruchu

Od wtorku - 14 marca - korekcie uległa tymczasowa organizacja ruchu w związku z budową nowej al. Wojska Polskiego. Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie poinformował, że ustawione zostały znaki zakazu ruchu w dwóch newralgicznych miejscach dla dzielnicy Raków dla samochodów ciężarowych. To odpowiedź na nagminne niestosowanie się części kierowców ciężarówek do wyznaczonej trasy objazdu. 

- Znaki B-17 umożliwiające poruszanie się aut tylko do 12 metrów długości staną przy al. Pokoju w obrębie skrzyżowania z drogami osiedlowymi i łącznikiem ul. Łukasińskiego oraz przy zjeździe z al. Wojska Polskiego (DK-91) jadąc od strony Katowic przed skrzyżowaniem z ulicami Rakowską i Limanowskiego - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.

Nielegalne będzie więc od 14 marca poruszanie się aut dużych ul. Limanowskiego, Łukasińskiego czy Okrzei i odchodzącymi od nich ulicami osiedlowymi. Wyjątkami - jak podkreśla rzecznik MZD - pozostają oczywiście autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. 

Budowa al. Wojska Polskiego to największa inwestycja drogowa we współczesnej historii miasta

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie przypomina, że objazd budowy nowej al. Wojska Polskiego na południu miasta wiedzie:

  • dla kierunku od strony centrum - al. Bohaterów Monte Cassino do DW908 i dalej do autostrady A1 albo poprzez ul. Jagiellońską do ul. Orkana i dalej do al. Wojska Polskiego (DK-91);
  • dla kierunku od strony Katowic - ul. Rakowską przez Orkana do al. Bohaterów Monte Cassino i dalej na północ objazdem przez miasto. 

- Najlepszym dla ruchu tranzytowego na osi północ południe pozostaje zaś intuicyjny objazd z wykorzystaniem autostradowej obwodnicy Częstochowy, z którego powinni korzystać wszyscy kierowcy, którzy nie mają potrzeby czy punktu docelowego podróży w granicach miasta lub jego obrębie. Tablice informacyjne na temat tego objazdu stoją na dużo przed granicami miasta przy węzłach drogowych Częstochowa Północ i w Podwarpiu - dodaje Maciej Hasik. 

Budowa nowej al. Wojska Polskiego to największa inwestycja drogowa we współczesnej historii Częstochowy. Łączy koszt prac ma wynieść ok. 359 mln zł. Zakończenie robót przewidziano na końcówkę tego roku.