Aldi

i

Autor: Archiwum

Aldi świętuje 15-lecie w Polsce. Pracownicy dostali jubileuszowy biuletyn i mogą wspierać charytatywnie np. Iskierkę

Niemiecka sieć sklepów Aldi obchodzi właśnie 15-lecie istnienia w Polsce. Pierwsze sklepy otwarto m.in. w Głogowie, Żorach, Tarnowskich Górach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Jeleniej Górze. Obecnie w całej Polsce jest ponad 300 sklepów Aldi, ale w planach jest powstanie kolejnego tysiąca.

15 lat Aldi minęło jak jeden dzień. Co dalej?

Niemiecka sieć sklepów właśnie obchodzi swoje 15-letcie istnienia na polskim rynku. Pierwsze sklepy z charakterystycznym logo pojawiły się w 2008 roku m.in. w Tarnowskich Górach, Bielsku-Białej, Głogowie czy Żorach. Jej znakiem rozpoznawczym wtedy, jak i teraz - jak twierdzi sama sieć, jest "wysoka jakość marek własnych, które można nabyć w atrakcyjnych cenach". 

Dla naszej polskiej historii krokami milowymi było wprowadzenie w ALDI konceptu aranżacji sklepów ANIKO, który został pozytywnie przyjęty przez klientów, jak również najnowszy format 2.0. Wyróżnić warto także nasze pierwsze kampanie reklamowe i rozpoczęcie otwartej, aktywnej komunikacji do klientów i mediów, a także Wielki Test Produktów czy obecność reklamowa w telewizji. Ale 15 lat obecności ALDI w Polsce to także nieprzewidywalne wyzwania, z jakimi sobie skutecznie poradziliśmy, takie jak pandemia COVID 19. Przed nami dalsza cyfryzacja, rozwój asortymentu, a także budowa nowych sklepów oraz magazynów - mówi Wojciech Łubieński, prezes zarządu Aldi. 

Sieć sklepów Aldi nie jest jednak siecią dominującą w Polsce. Nie rozwija się również tak dynamicznie, jak Biedronka, Lidl czy Dino, które mają kilkukrotnie więcej sklepów w całej Polsce. Sama sieć jednak stawia na mniej ekspansywny rozwój twierdząc, że nie idą w ilość, ale przede wszystkim w jakość. O tym, że nie robią tego "agresywnie", świadczą liczby. Jak podaje Aldi, na początku sieć zatrudniała około 300 osób w całej Polsce. Liczbę tę podwojono w 2011 roku. Największy przyrost liczby zatrudnionych osób przypadł na lata 2015-2017 oraz 2021-2022. Obecnie, jak wynika z danych sieci, Aldi zatrudnia ponad 4600, z czego  blisko 80 procent to kobiety. - Warto podkreślić, że sieć rocznie zatrudnia około 800 nowych pracowników - przekonuje Aldi. 

Większy asortyment, ale sporo marek własnych

Na początku działalności stały asortyment niemieckiej sieci liczył ok. 650 artykułów. Z czasem ta liczba urosła i obecnie w sklepach Aldi jest dostępnych ponad 2 tys. artykułów oraz ponad 1500 artykułów spożywczych i przemysłowych w ramach tygodniowych akcji tematycznych. Bardzo duży procent stanowią produkty marek własnych, bo aż 65 procent. Sieć zapowiada jednak, że w w ciągu następnych kilku lat liczba ta zostanie zwiększona do 80 proc. stałego asortymentu ALDI.

Aldi ma "tysiąc" planów na rozwój

Rejonem, w którym znajduje się najwięcej sklepów jest południe Polski – województwo śląskie i dolnośląskie. W przeciągu ostatnich dwóch lat sieć ALDI otworzyła ponad 100 nowych sklepów. Aldi chce teraz postawić na mocniejszą ekspansję w Polsce. W ciągu pięciu lat niemiecka sieć chce mieć 650 sklepów w całej Polsce, w perspektywie dziesięcioletniej - ponad tysiąc sklepów. Obecna liczna sklepów była cały czas obsługiwana przez centrum dystrybucyjne znajdujące się w Chorzowie. Wraz ze wzrostem liczby sklepów zwiększy się jednak liczba magazynów. Już we wrześniu 2022 roku otworzono nowy magazyn w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Trzecie centrum dystrybucyjne powstanie w ciągu najbliższych dwóch lat będzie zlokalizowane w województwie mazowieckim. Docelowo, w ciągu najbliższych 15 lat, Aldi ma mieć do dyspozycji sześć takich miejsc, które będą obsługiwać ponad tysiąc sklepów w całej Polsce.

Jak Aldi obchodzi 15 lat? Pracownicy dostali... biuletyny

Z okazji 15-lecia sieć przygotowała dedykowany klientom katalog dedykowany markom własnym. Są w nim produkty, po które najczęściej sięgają klienci sieci. Znajdziemy w nim ponad 50 produktów, w tym najbardziej popularna Czekolada Mleczna z Całymi Orzechami marki Chateau, środki do prania Tandil, czy wędliny marki Wędliniarnia i wiele innych. 

Pracownicy też coś dostają od Aldi. Jak informuje zespół prasowy sieci, w ciągu ostatnich miesięcy firma zaprosiła ich do udziału w jubileuszowych konkursach, a także zachęcała do dzielenia się swoimi wspomnieniami związanymi z pracodawcą w aplikacji do komunikacji wewnętrznej. Z okazji 15-lecia przygotowany został dla pracowników także jubileuszowy biuletyn firmowy. - Z okazji rocznicy, zespoły ALDI zrealizowały też wyjątkowe wyzwanie charytatywne, dokładając tym samym cegiełkę do wsparcia finansowego, które ALDI przekaże dwóm wybranym organizacjom charytatywnym: Fundacji Iskierka oraz Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami w Polsce - podkreśla zespół prasowy.