A4 Katowice-Kraków czeka kolejny remont. Potrwa trzy lata. Co tym razem będzie robione?

i

Autor: Archiwum A4 Katowice-Kraków czeka kolejny remont. Potrwa trzy lata. Co tym razem będzie robione?

Informacje drogowe

A4 Katowice-Kraków czeka kolejny remont. Potrwa trzy lata. Co tym razem będzie robione?

Stalexport Autostrada Małopolska przymierza się do kolejnego remontu nawierzchni na odcinku A4 między Katowicami a Krakowem. Prace mają rozpocząć się na przełomie sierpnia i września.

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że odcinek autostrady A4 między Katowicami i Krakowem jest jednym z najdroższych w Polsce. Co gorsza, stawki za przejazd na każdej z bramek ciągle są podnoszone, a jakość jazdy jest... średnia, delikatnie mówiąc. Bowiem nie będzie przesadą stwierdzenie, że odcinek autostrady A4 między Katowicami i Krakowem jest jednym z najczęściej remontowanych w Polsce. A to w połączeniu z opłatami doprowadza kierowców do szewskiej pasji, delikatnie mówiąc.

Więc ta wiadomość też nikogo nie ucieszy, bowiem czeka nas kolejny remont na tym odcinku. Stalexport Autostrada Małopolska na przełomie sierpnia i września rozpocznie kolejny remont nawierzchni na A4. Jak zapewnia spółka, inwestycja ma być realizowana w możliwie najbardziej komfortowy sposób: na krótkich odcinkach z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. 

Autostrada A4 do remontu. Kierowców czekają utrudnienia. Kolejne

Pierwsze prace mają się rozpocząć na przełomie sierpnia i września. Robotnicy wejdą na odcinek pomiędzy Miejscami Obsługi Podróżnych w Kępnicy/Zastawiu a węzłem Balin (od km 362 do 369). Docelowo będzie tam wymieniona nawierzchnia obujezdni autostrady, od węzła Murckowska w Katowicach do węzła Balice (od km 340 do 401). 

Właściwe utrzymanie infrastruktury odcinka A4 Katowice-Kraków, m.in. nawierzchni i obiektów inżynieryjnych (w tym mostów i wiaduktów), wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale również z zapisów Umowy Koncesyjnej, która nakłada na nas obowiązek przekazania autostrady stronie publicznej w roku 2027 w doskonałym stanie technicznym, tzn. takim, który nie będzie wymagał remontów i modernizacji przez kolejne lata – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska.

W trakcie wymiany nawierzchni będą prowadzone też inne prace, m.in. związane z wymianą barier ochronnych na wybranych odcinkach, remontem elementów odwodnienia czy odtwarzaniu znaków poziomych. 

Razem z wymianą nawierzchni będą remontowane na tych odcinkach wiadukty. Naprawione zostaną m.in. konstrukcja nośna, urządzenia dylatacyjne, łożyska mostowe, gzymsy i chodniki, betonowe bariery ochronne i zabezpieczenie antykorozyjne.

Prace związane z nawierzchnia i wiaduktami potrwają do 2026 roku. Ich wartość to 422 mln zł. 

Wiadomości ze Śląska

i

Autor: Archiwum Wiadomości ze Śląska Link: https://www.eska.pl/slaskie/