Płatne parkingi przy Biedronkach okradają klientów? UOKiK to sprawdza

2020-03-04 9:09
Płatne parkingi przy Biedronkach okradają klientów? UOKiK to sprawdza
Autor: Jacek Halicki/Wikipedia

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 roku dotarło ponad sto sygnałów od konsumentów, dotyczących parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. O nieprawidłowościach i negatywnych doświadczeniach klientów sklepów informowali również rzecznicy konsumentów.

W Rzeszowie płatny parking przy sklepie Biedronka. Choć pierwsze 60 lub 90 minut parkowania (w zależności od lokalizacji parkingu) dla klientów sklepu jest bezpłatne, aby z tego skorzystać, trzeba pobrać bilet parkingowy z parkomatu i umieścić go za przednią szybą samochodu w dobrze widocznym miejscu. Jeśli klient sklepu tego nie zrobi, zarządca parkingu nalicza opłatę w wysokości 150 zł albo 90 zł. UOKiK sprawdza, czy takie działania są zgodne z prawem, zwłaszcza, że ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu.

"Często zdarza się też, że konsumenci drukują bilet, ale nie umieszczają go we wskazanym miejscu – na przykład zabierają go ze sobą. Ich reklamacja jest później rozpatrywana negatywnie, mimo że przesyłają firmie bilet i paragon ze sklepu. Firma jest nieugięta również w sytuacjach, gdy konsument zostawił bilet w samochodzie, ale ten przy zamykaniu drzwi zsunął się z deski rozdzielczej na podłogę. Zdarza się również, że zanim zdążą pobrać bilet i wrócić z nim do samochodu, obsługa parkingu wystawia wezwanie do zapłaty" - wylicza UOKiK.

Zdaniem Tomasza Chróstynego, prezesa UOKiK, klient nie może być wprowadzany w błąd:

- Absolutnie niedopuszczalna jest sytuacja, gdy parking jest źle oznakowany i korzystający nie wie, czego się od niego wymaga. Oczekiwanie w takich sytuacjach płatności, zwłaszcza w dużej wysokości, jest nieprzyzwoite. Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. W postępowaniu zweryfikujemy pod tym kątem regulaminy i praktyki zarządcy parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi - wyjaśnia.

Póki co postępowanie jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko zarządcy parkingów przy Biedronkach i Aldi. W sytuacjach, które wzbudzają nasze wątplwiości zawsze warto udać się do rzecznika konsumentów. Miejski Rzecznik Praw Konsumentów w Rzeszowie ma siedzibę przy ulicy Baldachówka 8.

Koronawirus. Dzieci uczą jak myć ręce
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE