Będzie lifting odcinka Padew – Mielec. PKP PLK ogłosiły przetargi!

i

Autor: Pixabay.com

Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach wrócą pociągi pasażerskie

2021-06-07 13:04

Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach wrócą pociągi pasażerskie. PKP PLK S.A. ogłosiło przetarg na lifting trasy. Objąć ma m.in. kompleksową wymianę torów oraz budowę nowego wiaduktu na ul. Sienkiewicza w Mielcu, który zastąpi dotychczasowe dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziomie szyn. W Mielcu wybudowane ma zostać także przejście podziemne.

Inwestycje realizowane na Podkarpaciu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i rolę kolei. Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach będą mogły wróć pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawią się także warunki przewozów towarów, koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu– powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace objąć mają m.in. kompleksową wymianę torów oraz budowę nowego wiaduktu na ul. Sienkiewicza w Mielcu, który zastąpi dotychczasowe dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziomie szyn. Oprócz tego, w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego powstanie przejście podziemne, zmienią się na lepsze także warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy.

CZYTAJ TAKŻE: PODKARPACKIE: Dron będzie patrolował ulice i drogi [WIDEO]

"Przekazujemy prawie 300 mln zł"

Przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej.

- Te wszystkie przedsięwzięcia są dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, którego instytucją zarządzającą jest samorząd województwa. Tylko tutaj z RPO przekazujemy prawie 300 mln zł. Po zakończeniu remontu całego odcinka od Dębicy przez Mielec do Padwi będzie możliwość wprowadzenia na tej trasie optymalnej liczby pociągów pasażerskich. Biorąc pod uwagę kompleksowe koszty, w województwie podkarpackim realizowane są właśnie inwestycje kolejowe o wartości prawie 1,3 mld złotych – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl

Prace w ogłoszonym przez kolej przetargu zaplanowane są na I kwartał 2022 r., zaś na budowę przejścia podziemnego w Mielcu w IV kwartale bieżącego roku. Szacunkowa wartość zamówień to kwota ponad 170 mln zł.

60 mln zł od ministerstwa na budowę Podkarpackiego Centrum Lekkiej Atletyki
Drogowskazy: o trudnej walce o klimat na Ziemi. TO MATERIAŁ Z CYKLU DOBRZE POSŁUCHAĆ
Sonda
Kto powinien wygrać wybory prezydenckie w Rzeszowie?