Recepcja hotelowa

i

Autor: schutterstock.com

Turystyka

Trudno zadowolić Polaka? Marudzimy na obsługę w hotelach, śniadania i baseny. Wyjątkiem jest cena

Polacy coraz chętniej urlop spędzają w hotelowych resortach. Jednak nie zawsze jest tak, jak sobie wymarzą. Jakie czynniki wpływają na komfort Polaków podczas wypoczynku? Sprawdźcie wyniki raportu.

Jak relacjonuje serwis „Rzeczpospolita”, Firma SentiOne przeprowadziła badania z pomocą sztucznej inteligencji. Tym samym udało się przeanalizować 55 tysięcy recenzji obiektów hotelowych, które polscy internauci napisali od początku roku.

Co najbardziej przeszkadza Polakom?

Sztuczna inteligencja przeanalizowała recenzje z głównie dwóch serwisów Booking.com i Google Maps. Dodajmy, że około 80 procent z nich dotyczyło obiektów w Polsce, a pozostałe około 20 procent - za granicą, głównie w Grecji i Egipcie.

Co zaskakujące, aż 28 tysięcy opinii było pozytywnych i tylko 7 tysięcy negatywnych, pozostałe miały wydźwięk neutralny.

Jakie są wnioski z raportu? Dla Polaków bardzo ważna jest dobra lokalizacja obiektów noclegowych. Dodajmy, że to pojęcie względne, ponieważ dla każdego – dobra lokalizacja – będzie oznaczać coś zupełnie innego. Jednak kilka czynników się zgadzało: dobrze, aby hotel był położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też urokliwe uliczki i zadbaną, spokojną okolicę - za te walory chwalą na przykład nadmorskie Darłówko – informuje „Rzeczpospolita”.

Co jeszcze jest kluczowe dla Polaków? Zaraz po lokalizacji, zwracamy uwagę na standard pokoju, ważna jest czystość oraz cenimy sobie ciszę, widok z okna i wyposażenie, takie jak lodówka czy czajnik.

Zaskakujące wnioski z raportu. Cena nie jest wyznacznikiem

- Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu - te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów - mówi starsza menedżer ds. produktu SentiOne Martyna Knitter, cytowana w komunikacie, czytamy w „Rzeczpospolitej”.

- Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko - pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy - to akurat zdecydowanie słusznie - obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom – dodaje, cytuje „Rz”.

Często krytykowana jest obsługa, która bywa niemiła, ale też niekompetentna, powolna i nieodpowiadająca na maile i telefony – komunikowali Polacy. W następnej kolejności marudzimy na hotelowe baseny. Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów.

Jesteś ciekawy jak wygląda najbardziej luksusowy hotel na świecie? Sprawdźcie naszą galerię!

Czy Polacy znają flagę Polski? SZOK! Test wiedzy wśród turystów #EwelinaPyta