Kuchnia, catering, gotowanie

i

Autor: Pixabay Poszkodowanych klientów firmy cateringowej z północy Polski może być nawet kilka tysięcy. Zdj. ilustracyjne.

Gastronomia

Premiumizacja – jak się ma do gastronomii?

Każdy z nas lubi dobrą jakość i bez względu czy mówimy o jakości przedmiotów, odzieży czy jedzenia, to chcemy być zawsze otoczeni jakościowymi produktami. Co to jest premiumizacja i jak się ma do gastronomii?

Czasy, gdy jadało się na szybko posiłek, by tylko zaspokoić pragnienie głodu – bezpowrotnie minęły. Współczesny konsument bardzo uważnie przygląda się produktom, które trafiają na jego talerz. Tym samym gość restauracji chce znać pochodzenie produktów, a często nawet sposób i rodzaj uprawy warzyw etc. Dlatego w poniższym artykule odpowiem na pytanie, czym dokładnie jest premiumizacja i w jaki sposób wpływa na wybory konsumenckie?

Premiumizacja była od zawsze

Premiumizacja to wybieranie przez konsumentów, produktów wysokiej jakości. Jednak należy uważać, by bezkrytycznie nie utożsamiać jej z preferowaniem przez klientów wyłącznie produktów klasy premium.

Pamiętajmy, że wyraźny trend ku premiumizacji nie spowoduje gwałtownego wzrostu sprzedaży najdroższych produktów i przedmiotów, ponieważ przeciętnego użytkownika i tak nie będzie na nie stać. Jednak premiumizacja zaczyna się w obrębie zwykłych marek, dostępnych dla konsumenta, który sięga po droższe produkty.

Premiumizacja polepsza jakość życia?

Premiumizacja szczególnie popularne staje się wśród wytwórców alkoholi i żywności. Dlatego powstają nowe linie eleganckich wódek czy piw. Proces premiumizacji służy trendom żywieniowym, tu można podać przykład mody na „prawdziwe” burgery.

Jest jednak jedno zasadnicze pytanie: czy marki premium mają polepszyć jakość życia, czy przyczyniają się do zwracania uwagi, na pochodzenie produktów?

Premiumizacja uświadamia konsumentów

Proces premiumizacji jest korzystny dla rynku, ponieważ daje konsumentowi wybór. Potencjalny klient, może wybrać podstawowy produkt lub ten „premium”. W przypadku gastronomii ma to bardzo pozytywne efekty.

Branża gastronomiczna zaczęła przywiązywać szczególną uwagę do produktów, które lądują na talerzach gości. Powstaje wiele lokali, które koncentrują się na jednym głównym produkcie i wokół niego tworzą kartę dań, na przykład lokale z mięsem wołowym, serwujące steki. Dzięki tak prowadzonej filozofii lokalu, klient będzie miał pewność, że dostaje produkt najlepszej jakości.

W Lublinie powstał robot, który dostarcza jedzenie