Pijesz piwo bezalkoholowe? Oto co dzieje się w organizmie

i

Autor: Getty Image

Alkohol

Reklamy piwa będą emitowane tylko po godzinie 22? Jest propozycja

Szykują się zmiany w reklamach alkoholu. Senacka Komisja Petycji zwróciła się do odpowiednich instytucji o opinię ws. petycji na temat zmiany godzin, gdzie w telewizji, radiu, kinie i teatrze reklamuje się piwo. Zgodnie z wystosowaną petycją, piwo mogłoby być tam reklamowane od godziny 22:00.

Petycja, którą na środowym posiedzeniu zajęła się senacka komisja dotyczyła zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Chodzi o zmianę górnej granicy godzinowej zakazu prowadzenia reklamy i promocji piwa w telewizji, radiu, kinie i teatrze - relacjonuje portal Horeca Trends. Czy propozycja wejdzie w życie?

Nowa propozycja reklam z alkoholem

Autor petycji zaproponował, by piwo było reklamowane od godziny 22:00. Przypomnijmy, że obecnie ten rodzaj alkoholu reklamowany jest od godziny 20:00. Portal Horeca Trends informuje, że autor wnoszący petycję, uważa że zmniejszyłoby to oglądalność reklamy i promocję piwa wśród dzieci.

 - Od 25 lat pracuję w tym systemie, wcześniej w PARP, a teraz w Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, i temat reklamy wciąż wraca. I bardzo dobrze - mówiła Katarzyna Łukowska z Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, podczas posiedzenia komisji, cytuje portal. 

Dodatkowo Łukowska dodała, że bardzo wiele badań pokazuje związki pomiędzy ekspozycją na reklamę napojów alkoholowych a piciem i upijaniem się. - Oczywiste jest to, że w sposób szczególny są na to narażone dzieci i młodzież - podsumowała.

Nielegalne pojemniki na odzież w Poznaniu.

Wynajęli sklep monopolowy, ale nie sprzedali tam nawet kropli alkoholu