sport

Iga Świątek została ambasadorką LEGO w Polsce. Czy będzie specjalna tenisowa edycja klocków?

2024-01-09 11:24

Iga Świątek poinformowała w swoich mediach społecznościowych o nowej biznesowej współpracy. Najlepsza tenisistka świata została ambasadorką LEGO w Polsce.

Iga Świątek ambasadorką LEGO

Iga Świątek prowadzi swoją karierę wzorowo. I nie tylko na polu sportowym, ale także marketingowym. Najlepsza tenisistka na świecie pochwaliła się nową współpracą reklamową z globalną marką.

- Wiem, jak dużo o tym mówiliście i uważaliście, że TO i ja to świetne połączenie. Oto jest. Od dziś jestem ambasadorką LEGO w Polsce, a to oznacza: jeszcze więcej klocków LEGO. Jestem przekonana, że nie tylko nadal będę się dobrze bawić i stosować klocki w mojej pracy w obszarze przygotowania mentalnego, ale też, że wspólnie z tą kultową marką zarazimy tą pasją, kreatywnością i frajdą kolejne pokolenia, robiąc razem dużo dobrego - napisała na Facebooku Iga Świątek.

Czy będzie specjalna tenisowa edycja klocków? Tego nie wiemy, ale wydaje się to być wielce prawdopodobne. Fani tenisa z pewnością chcieliby zbudować kort z klocków, na którym Świątek będzie prezentować się równie dobrze, jak na prawdziwym obiekcie.

– Iga jest inspiracją dla milionów ludzi na całym świecie i stanowi wzór do naśladowania dla dzieci, nastolatków, ale także dorosłych. Ze swoją niezłomną, sportową determinacją, połączoną z kreatywnością, otwartą głową i wrodzoną skromnością, Iga uosabia wartości marki LEGO, które od zawsze staramy się przekazać najmłodszym pokoleniom. To, co bardzo cenimy w podejściu Igi do budowania z klocków to fakt, że jest to nie tylko hobby, ale także ważny elementem ćwiczenia uważności, umiejętności niezbędnej przed ważnymi meczami. To szczególnie ważne dla młodych umysłów, które coraz częściej są przebodźcowane szkołą, zajęciami pozalekcyjnymi czy mediami społecznościowymi, pozostawiając im niewiele czasu na swobodną zabawę – komentuje Maciej Seliński, dyrektor generalny na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w Grupie LEGO.

Ostatnie badanie Grupy LEGO przeprowadzone wśród polskich rodzin pokazało, że ponad 65% rodziców decyduje o priorytetowym traktowaniu zajęć ukierunkowanych na rozwój, zamiast wspierania swobodnej zabawy u dziecka. Dorośli najchętniej zastępowali zabawę aktywnościami pozalekcyjnymi takimi jak: zajęcia sportowe, nauka języka i korepetycje. Jednocześnie psychologowie zwracają uwagę, że dzieci potrzebują czasu dla siebie, na rozwijanie swoich pasji i wyobraźni. Zamiłowanie Igi Świątek do budowania jest wiec najlepszym dowodem na to, że zabawa nie musi konkurować z treningami i rozwojem osobistym, a wręcz przeciwnie, stanowi ich uzupełnienie.

– Klocki LEGO towarzyszą mi od dzieciństwa, a budowanie kolejnych zestawów i potem rozbieranie ich i tworzenie konstrukcji na bazie wyobraźni pozostało moją pasją do dziś. Cenię sobie ten sposób spędzania czasu pomiędzy turniejami, ale też poszczególnymi meczami, za możliwość oderwania głowy od stresu i presji, jakie na mnie spoczywają – mówi Iga Świątek i dodaje – Cieszę się, że Grupa LEGO zaproponowała mi takie wyróżnienie, jak tytuł ambasadorki LEGO, ponieważ wierzę, że wspólnie będziemy mogli inspirować zarówno rodziców, jak i kolejne pokolenia budowniczych świata do rozbudzania swojego potencjału.

Dla Igi Świątek 2024 rok będzie bardzo wymagający – lada dzień wyrusza na Australian Open, a w lipcu rozpocznie rywalizację na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. W ramach współpracy z marką LEGO, zestawy klocków będą jej towarzyszyć na każdym etapie podróży, aby pomiędzy intensywnymi rozgrywkami zawsze mogła znaleźć moment dla siebie oraz aby zadbała o spokój i skupienie. Budowanie zestawów LEGO pomaga Idze nie tylko jako forma relaksu, ale jest też ważnym treningiem logicznego myślenia oraz uważności.

– W tenisie trzeba umieć przewidywać następny ruch przeciwnika na kilka kroków do przodu i błyskawicznie reagować. Nierzadko zdarza się, że już w pierwszych minutach meczu muszę zrezygnować z przyjętej strategii i wymyślić zupełnie nową. Niezbędna jest do tego umiejętność skupienia, kreatywnego myślenia oraz wyobraźnia przestrzenna, które w dużym stopniu zawdzięczam m.in. godzinom spędzonym na budowaniu z klocków LEGO – dodaje Iga Świątek.

Partnerzy reklamowi Igi Świątek. To światowe marki!

Lista sponsorów Igi Świątek jest niezwykle bogata. Tenisistkę wspierają m.in. Rolex, Oshee, Porsche, Infosys i Visa. Ponadto nazwiązała ona współpracę z firmą Rogera Federera ON Running, która przygotowuje dla niej stroje.

Do końca 2023 sponsorem Igi Świątek było także PZU, ale ta współpraca nie została przedłużona.

Iga Świątek odwiedziła akademię Rafaela Nadala. Padły piękne słowa w akademii w Manacor

Tego mogłeś nie wiedzieć o Idze Świątek!