„Śladami Fibigerów” nowa aplikacja mobilna Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.

2021-09-14 10:52
„Śladami Fibigerów”  nowa aplikacja mobilna Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.
Autor: Marta Rajewska „Śladami Fibigerów” aplikacja mobilna

„Śladami Fibigerów” będzie można przejść się po Kaliszu. A to dzięki mobilnej aplikacji, którą przygotowała Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka. Premiera gry odbędzie się w najbliższy piątek, 17 września o godzinie 12.00.

Już tylko kilka dni zostało do premiery mobilnej aplikacji „Śladami Fibigerów”, którą stworzyła Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu. W piątek, 17 września w samo południe odbędzie się premierowa rozgrywka z udziałem młodzieży z kaliskich szkół oraz wszystkich chętnych.

Aplikacja mobilna, która jest wzbogacona o kilka dodatkowych elementów, jak właśnie nagrania audio, wideo. Bazą tego przedsięwzięcia jest książka Elwiry Fibiger „Dusza zaklęta w fortepianie”. Bo taka jest podstawa tego programu, że należałoby rozmaite działania oprzeć właśnie o książkę.

Mówi Robert Kuciński, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu.

Dzięki aplikacji każdy będzie mógł poznać historię jednej z najsłynniejszych kaliskich rodzin oraz dzieje Fabryki Fortepianów i Pianin.

Wykorzystując narzędzie, z którego najczęściej korzysta młodzież, czyli telefon postanowiliśmy przełożyć język książki Elwiry Fibiger na aplikację mobilną i zabrać młodzież śladami Fibigerów po naszym mieście. Jednocześnie jest to spacer wirtualny, ale odbywający się jak najbardziej realnie.

Dodaje Monika Sobczak – Waliś, kierownik działu Zbiorów Specjalnych MBP.

Scenariusz powstał na bazie zgromadzonych materiałów historycznych i książce, jako punkcie wyjścia.

Scenariusz to jest fabuła, w której młody człowiek trafia do biblioteki, gdzie znajduje ową książkę i klucz. Przechodzi przez miasto szukając odpowiedzi na pytania.

Wyjaśnia Alicja Krawczyńska, z Good Games.

Aplikacja została stworzona zarówno w wersji terenowej, jak i on-line. Wybierając opcję terenową, gracz napotka poszczególne „punkty” , które będą zawierały plakaty z kodami QR. Autorem plakatów jest Tomasz Wolff.

Inicjatywa została wsparta przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu "Partnerstwo dla książki" koordynowanego przez Instytut Książki, a także – w ramach Roku Fibigerów - przez Miasto Kalisz.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE