Tylko polskie hity w Radiu ESKA! Świętujemy Dzień Polskiej Muzyki

i

Autor: Dzień Polskiej Muzyki Tylko polskie hity w Radiu ESKA! Świętujemy Dzień Polskiej Muzyki

Tylko polskie hity w Radiu ESKA! Świętujemy Dzień Polskiej Muzyki

2021-10-01 8:56

1 października po raz trzeci świętujemy Dzień Polskiej Muzyki. Sama kampania społeczna promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Dzień Polskiej Muzyki w Radiu ESKA już 1 października! O co dokładnie chodzi? Przez 60 minut na naszej antenie usłyszycie, tylko polską muzykę, tylko numery od polskich wykonawców!

Kampania ma na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego! 1 października o godzinie 10.00 największe polskie rozgłośnie radiowe oraz telewizje muzyczne przez całą godzinę będą grały tylko polską muzykę! Tego dnia będzie można usłyszeć jej znacznie więcej niż zwykle przez cały dzień. Polska muzyka zostanie także wyróżniona na największych platformach streamingowych. Dodatkowo największe bileterie i sklepy muzyczne w kraju przygotują specjalne atrakcje i promocje dla fanów i odbiorców muzyki.

Smolasty w ESKA Live - piosenka Duże oczy NA ŻYWO

Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca: Muzyka łączy – WSZYSTKICH. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności - podkreślają organizatorzy kampanii.

Dzień Polskiej Muzyki - historia kampanii

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 r. z inicjatywy agencji Artistars. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów – bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny - by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie. Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek koncertowy przetrwał. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce.