Dla wielu osób, wspomnienie lekcji matematyki wywołuje raczej dreszcze niż uśmiech. Przedmiot, będący przecież fundamentem nauki i technologii, często kojarzy się z niemiłym obowiązkiem, a nawet traumą. Dla wielu uczniów, działania na x i y są po prostu bezsensownym ćwiczeniem, bez związku z ich codziennością. Brak zrozumienia podstawowych koncepcji powoduje lawinę problemów w przyszłości. Uczeń, który nie opanował dodawania i odejmowania, będzie miał trudności z mnożeniem i dzieleniem, a w konsekwencji, z algebrą i geometrią. Mamy dla was z pozoru proste równanie, które sprawdzi, czy uważaliście na lekcjach matematyki. Nieznajomość reguł sprawi, iż podanie prawidłowego wyniku będzie niemalże niemożliwe. Jesteście gotowi podjąć wyzwanie?
Zobacz także: Ile to jest (1+4)(1+4):(1+4)(1+4)=? Zastanów się dwa razy, zanim podasz wynik
Ile to jest 5⋅6:6(2+3)²=? Bystrzak policzy w mig!
Matematyka nie musi być straszna. Może być fascynującą podróżą w świat logiki, kreatywności i rozwiązywania problemów. Znajomość reguł nią rządzących pomaga nam nie tylko w przypadku rozwiązywania matematycznych łamigłówek, które są znakomitą formą aktywności umysłowej, ale także jest pomocna w różnych aspektach naszego życia. Czy już wiecie, jaki jest wynik działania: 5⋅6:6(2+3)²=? Jeśli nie, poniżej znajdziecie odpowiedź krok po kroku.
Oto rozwiązanie krok po kroku równania 5⋅6:6(2+3)²=?
- Krok 1. - nawiasy. Najpierw oblicz to, co jest w nawiasie: (2+3)=5
Równanie teraz wygląda tak: 5⋅6:6⋅5²=?
- Krok 2. - potęgowanie. Następnie oblicz potęgę: 5²=25
Równanie teraz wygląda tak: 5⋅6:6⋅25=?
- Krok 3. - Mnożenie i dzielenie (od lewej do prawej): Wykonujemy mnożenie i dzielenie w kolejności, w jakiej występują, od lewej do prawej
5⋅6=30
30:6=5
5⋅25=125
Wynik: Ostateczny wynik równania 5⋅6:6(2+3)²= to: 125
Jeśli udało wam się uzyskać właśnie taki wynik, oznacza to, że uważnie słuchaliście na lekcjach matematyki!