League Of Legends

i

Autor: Riot https://www.leagueoflegends.com/en-pl/news/game-updates/patch-13-12-notes/

League Of Legends

Patch 13.12 do LoL'a dostępny dla graczy. Profesjonalne oraz rankingowe rozgrywki pod lupą

2023-06-15 10:45

Riot Games kontynuuje swoje działania względem balansu League Of Legends. W najnowszym Patchu 13.12 ujrzymy zmiany, które mają dotknąć profesjonalne oraz rankingowe rozgrywki. Gracze mogą pobierać już najnowszą łatkę, a my przyjrzymy się dokładnym zmianom w grze.

Spis treści

  1. Informacje o aktualizacji 13.12
  2. Zmiany w Patchu 13.12
  3. Czempioni
  4. Przedmioty
  5. Systemy
  6. Skiny

Riot Games uradowane swoimi Patchami przyszykował dla graczy kolejne wzmocnienia oraz osłabienia, które mają poprawić balans rozgrywek League Of Legends. Tym razem twórcy przyjrzeli się, aż 19 bohaterom, 6 przedmiotom oraz postanowili wzmocnić Crest of Cinders, czyli Red Buffa. Po ogromnej pracy, jaką Riot wykonał w zeszłym tygodniu, twórcy wprowadzają zmiany w najlepszych przedmiotach, takich jak Ardent Censor, Imperial Mandate i Rapid Firecannon. Istotne zmiany otrzymają wspominani przez Riot wcześniej Lucian i Rumble.

Informacje o aktualizacji 13.12

Riot celuje w „lepszych graczy”

Twórcy próbują w tej aktualizacji powstrzymać kilku zawodowców i większość graczy grających w kolejce solo takimi postaciami jak Zeri, Gragas, K’Sante i Lulu. Niedawny debiutant Milio i przerobiona Yuumi również czekają dotkliwe nerfy. Do mety mają powrócić za to Lucian i Rumble, którzy otrzymają w tej aktualizacji jeszcze bardziej gruntowne zmiany. Twórcy chcą, aby Lucian „sprawował się lepiej z większą liczbą wspierających” (czytaj, więcej niż tylko Nami), podczas gdy Rumble najwyraźniej potrzebuje trochę więcej pomocy, aby wywrzeć wpływ na dłuższe starcia.

Zmiany w Patchu 13.12

Czempioni

  • Ashe
    • Zwiększono dodatkowe obrażenia Q ze 115 do 120 procent.
    • Zwiększono podstawowe obrażenia W z 10-70 do 20-80.
    • Współczynnik mocy umiejętności R zwiększony ze 100 do 120 procent.
  • GangPlank
    • Zmieniono czas ładowania E z 18 sekund na 18-14 sekund.
  • Gragas
    • Wydłużono czas odnowienia umiejętności biernej z 8 do 12.
    • Zmieniono koszt many Q z 80 na 80-60.
  • K’Sante
    • Wydłużono czas odnowienia E z 9-7 do 10-8,5 sek.
  • Kai’Sa
    • Zwiększono obrażenia od ataku na poziom z dwóch do 2,6 pkt.
  • Kha’Zix
    • Zmniejszono podstawowe obrażenia od ataku z 63 do 60.
  • Kog'Maw
    • Zmniejszono procentowe obrażenia zdrowia W z 3,6-6,5 do trzech-sześciu procent.
  • Lucian
    • Pasywna czujność zmieniona z „Kiedy Lucian jest wzmocniony przez innego sojusznika, jego następne dwa podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia magiczne” na „Kiedy Lucian zostanie uleczony lub osłonięty tarczą przez sojusznika albo pobliski wrogi bohater zostanie unieruchomiony, jego dwa następne ataki podstawowe zadają dodatkowe obrażenia magiczne”.
    • Zmniejszono obrażenia bierne z 14 (plus 20 procent obrażeń od ataku) do 10 (plus 15 procent obrażeń od ataku).
  • Lulu
    • Zmniejszono pancerz z 29 do 26.
    • Zmniejszono obrażenia bierne z 15-117 do 9-111.
    • Zmniejszono tarczę E z 75-215 do 75-235.
  • Milio
    • Zmniejszono pancerz z 28 do 26.
    • Zmniejszono przyrost pancerza z 4,9 do 4,6.
    • Pasywne obrażenia przy trafieniu zmniejszone z 15-35 procent obrażeń od ataku do 15 procent obrażeń od ataku.
  • Nasus
    • Bierna kradzież życia wzrosła z 9-19 do 11-21 procent.
    • Czas odnowienia R zmieniono ze 120 na 120-80.
  • Orianna
    • Współczynnik mocy umiejętności R zwiększony z 90 do 95 procent, podstawowe obrażenia zwiększone z 250-450 do 250-550.
  • Ryze
    • Współczynnik mocy umiejętności pasywnej zwiększony z 6 do 10 procent.
    • Współczynnik mocy umiejętności E zwiększony z 45 do 50 procent, prędkość pocisku zwiększona z 3500 do 4000.
  • Rumble
    • Dostosowano limity obrażeń potworów.
    • Zwiększono ciepło E z 10 do 20.
    • Zmniejszono zdrowie z 659 plus 99 do 625 plus 105.
    • Obrażenia Q zmienione z 180-340 plus 1,1 mocy umiejętności na 135-195 plus sześć-10 procent maksymalnego zdrowia celu plus 1,1 mocy umiejętności.
    • Tarcza W zmniejszona z 60-180 plus 0,45 mocy umiejętności do 25-145 plus 0,25 mocy umiejętności plus cztery procent maksymalnego zdrowia.
    • Wydłużono czas odnowienia R ze 100-70 do 130-80.
  • Sivir
    • Zmniejszono obrażenia od ataku na poziom z 2,8 do 2,5.
    • Zwiększono skalowanie obrażeń od ataku W z 25-45 do 30-50 procent.
  • Yuumi
    • Zmniejszono premię W dla najlepszego przyjaciela z 10-20% mocy leczenia i tarczy w zależności od poziomu sojusznika do 5-15% w zależności od rangi zaklęcia.
    • Zmniejszono wzmocnienie prędkości ataku E z 35 procent (plus osiem procent za każde 100 mocy umiejętności) do 25-35 procent (plus osiem procent za każde 100 mocy umiejętności).
    • Zmniejszono leczenie R na trafienie z 35-65 (plus 15% mocy umiejętności) do 25-55 (plus 15% mocy umiejętności).
  • Zeri
    • Usunięto pasywną tarczę.
    • Q nie aktywuje już Sheena.
    • Zwiększono prędkość ruchu z 330 do 335.
    • Zwiększono obrażenia E z 0-65 do 0-85 procent.

Przedmioty

  • Ardent Censor
    • Zmniejszono obrażenia przy trafieniu z 15-30 (poziomy 1-18) do 15.
  • Bloodthirster
    • Cena wzrosła z 3200 do 3400.
  • Galeforce
    • Zmniejszono obrażenia od ataku z 55 do 50.
    • Aktywne obrażenia zmniejszone z 150-350 plus 200 procent obrażeń krytycznych do 150-350 plus 45 procent dodatkowych obrażeń od ataku (Uwaga: jest to osłabienie do 445 dodatkowych obrażeń od ataku).
  • Immortal Shieldbow
    • Zwiększono kradzież życia z 7 do 10 procent.
  • Imperial Mandate
    • Obrażenia 1 zmniejszono z 35-75 (poziom 1-18) do 40-60 (poziom 8-18), obrażenia drugie zmniejszono z 70-150 (poziom 1-18) do 80-120 (poziom 8-18).
    • Zwiększono prędkość poruszania się z 20 do 25 procent.
  • Moonstone Renewer
    • Echo Heal zmieniono z 20-40 procent (skalowanie na poziomie 1-18 sojuszników) na 35 procent, Echo Shield zmieniono z 30-40 procent (skalowanie na poziomie 1-18 sojuszników) na 40 procent.
    • Zmieniono premię do leczenia tego samego celu z 15-30 procent (skalowanie na poziomie sojusznika 1-18) na 25 procent, premię do tarczy tego samego celu zmieniono z 20-30 procent (skalowanie na poziomie 1-18 sojuszników) na 30 procent.
    • Mityczna umiejętność pasywna zmieniona z pięciu przyspieszeń umiejętności na pięć mocy leczenia i tarczy.
  • Phantom Dancer
    • Zwiększono szybkość ataku z 30 do 35 procent.
  • Statikk Shiv
    • Zwiększono obrażenia od energii z 80-190 (poziomy 7-18) do 100-180 (poziomy 6-18).
  • Rapid Firecannon
    • Zmieniono obrażenia od energii z 60-140 na 60 pkt.
  • Duskblade
    • Poprawki błędów dotyczące Katariny, Samiry.

Systemy

  • Czerwone Wzmocnienie (Red Buff)
    • Obrażenia: 6 pkt. + 6*poziom (12-114 pkt.) ⇒ 6 pkt. + 4*poziom (10-78 pkt.)
    • Stopień spowolnienia: 10/15/25% ⇒ 10/15/20% (mniejsze o połowę w przypadku bohaterów walczących z dystansu)
    • Regeneracja zdrowia: 1/3/9% ⇒ 1/3/5%
  • Stwory ze środkowej alei są teraz warte taką samą ilość złota jak stwory z innych alei.

Skiny

Hity Lata 2023 - te piosenki będą królować w te wakacje!

League of Legends: którą postacią jesteś? Sprawdź się w QUIZIE!

Pytanie 1 z 8
Który z duchów/demonów jest Twoim ulubionym?