Wzór wniosku o dodatek węglowy, jakie dane trzeba podać?

2022-08-17 15:32
Dodatek węglowy - wzór podania
Autor: Pexels

Ustawa o dodatku węglowym została już przyjęta przez Sejm. Co trzeba zrobić, żeby dostać dopłatę do węgla i od kiedy będzie można ubiegać się o pieniądze? Te informacje oraz wzór wniosku o dopłatę do węgla znajdziecie w artykule.

Od kiedy można dostać dopłatę do węgla?

Obecnie do ustawy o dodatku węglowym Senat zgłosił poprawki, którymi będzie musiał zająć się Sejm, następnie gotowy dokument musi podpisać prezydent. Zanim więc przepisy zaczną obowiązywać, najprawdopodobniej minie jeszcze kilka tygodni. Kiedy ustawa wejdzie w życie, będzie można ubiegać się o dodatkowe pieniądze na opał.

Opublikowano już wzór wniosku o dodatek węglowy, który zamieszczamy poniżej w naszej galerii. Zgodnie z założeniami ustawy po złożeniu wniosku i spełnieniu pewnych warunków wnioskodawcom będzie przysługiwać 3 tys. zł. Na razie ustawa nie precyzuje czy uzyskane w ten sposób pieniądze trzeba wydać akurat na węgiel. Ustawa zakłada, że dodatek węglowy będzie wyłączony spod egzekucji i zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych. Nie trzeba go zatem uwzględniać w deklaracji PIT.

Jakie dane trzeba wpisać we wniosku o dopłatę do węgla?

Udostępniono już wzór wniosku o dodatek węglowy, na podstawie którego wiadomo już, czego możemy spodziewać się w ostatecznym dokumencie.

We wniosku konieczne będzie podanie własnych danych osobowych: numeru i serii dowodu osobistego, a także numeru rachunku bankowego, na który ma zostać przekazana kwota dodatku węglowego. Oprócz tego należy podać też dane wszystkich osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego. W ten sposób urząd sprawdzi, że o dopłatę stara się tylko jedna osoba z gospodarstwa domowego. Pieniądze przyznane na węgiel przypadają bowiem na całe gospodarstwo domowe i wszystkich jego mieszkańców. Należy też zaznaczyć w jaki sposób ogrzewamy domostwo.

Wniosek zawiera również pouczenie, że informacje składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Kiedy ustawa o dopłacie do węgla wejdzie w życie, gminy będą miały 30 dni na wypłatę dofinansowania, licząc od dnia złożenia wniosku. Zgodnie z zapowiedzią wnioski będzie można wypełniać w urzędach lub przez internet, termin ich składania upływa 30 listopada. Poniżej artykułu w naszej galerii znajdziecie podgląd wniosku, wersję pdf wzoru wniosku o dopłatę do węgla można znaleźć na stronie Sejmu.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE