Lubelski Rower Miejski - nowa szata graficzna

i

Autor: Miasto Lublin/materiały prasowe Lubelski Rower Miejski - nowa szata graficzna

Lubelski Rower Miejski kończy sezon. W przyszłym roku będą zmiany

2022-10-31 13:19

Kończy się ósmy sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego. W nowym roku stacje tych jednośladów powrócą na ulice Lublina z kilkoma zmianami. Jakimi? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

31 października br. jest ostatnim dniem funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego przed zimową przerwą.

– Wraz z końcem tego sezonu zamykamy pewien etap jego funkcjonowania. Na wiosnę przyszłego roku skupimy się na integracji systemów komunikacji zbiorowej i rowerowej. W tym zakresie podjęliśmy już współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Prowadzeniem Lubelskiego Roweru Miejskiego w nowej odsłonie zajmie się miejska spółka MPK Lublin. Liczymy, że takie rozwiązanie pozwoli poszerzyć grono stałych użytkowników systemu, a rower miejski nadal będzie pełnił ważną funkcję transportową w mieście – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

Co się zmieni?

Od 2023 r. systemem Lubelskiego Roweru Miejskiego będzie kierować MPK Lublin (które zastąpi dotychczasowego operatora – spółkę Nextbike Polska) w ramach modelu in-house.

– Nowy operator będzie zarządzał systemem oraz serwisował i magazynował jego infrastrukturę. Dzięki integracji systemów pasażerowie komunikacji miejskiej wypożyczą rower na preferencyjnych warunkach. Umożliwi to ważny bilet okresowy komunikacji miejskiej lub aktualna Lubelska Karta Miejska – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza.

Zmieni się także wygląd rowerów i stacji. – Szatę graficzną mieszkańcy wybrali w głosowaniu internetowym – zaznacza Góźdź.

Lubelski Rower Miejski w liczbach

W sezonie 2021/2022 lublinianie mieli do dyspozycji 700 rowerów i blisko 130 stacji, a wszystkie jednoślady posiadały nadajnik GPS.

– Zmienił się również zakres obsługi systemu. Z formuły dzierżawy przeszedł on na kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie roweru. LRM w nowej odsłonie był nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników, którzy mogli korzystać ze specjalnej oferty abonamentów. Ponadto, system był częściowo całoroczny – opisuje Góźdź. – Zgodnie z regulaminem Lubelskiego Roweru Miejskiego, jego użytkownicy o zwrot opłat uiszczonych na poczet wypożyczeń mogą się ubiegać u operatora (Nextbike Polska – przyp. red.), po rozwiązaniu z nim umowy, którą zawarli dołączając do systemu. Dotyczy to zarówno abonamentów, jak i środków na koncie.

Jak podaje lubelski ratusz, w minionym sezonie miejskie rowery były wypożyczane blisko 210 tys. razy, a łączny czas ich użytkowania przekroczył 7,5 mln minut. Z abonamentów skorzystano 1635 razy. Na ten moment wiadomo, że w samym 2022 r. dokonano ponad 133 tys. wypożyczeń z łącznym czasem przeszło 5 mln minut (dane do końca września br.).

Lubelski Rower Miejski po raz pierwszy pojawił się na ulicach miasta w 2014 r. Do tej pory z wypożyczalni tych jednośladów skorzystano 3,7 mln razy.