Rozmowa telefoniczna

i

Autor: Pexels

Halo, tu lubelski NFZ. Będzie prowadził badania telefoniczne

2022-12-20 9:42

Nie lekarskie, a telefoniczne - takie badania przeprowadzi lubelski oddział NFZ w najbliższym czasie. Kontaktu mogą spodziewać się osoby, które mają za sobą niedawne leczenie specjalistyczne.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy pacjenci i pacjentki będą odbierać telefony od pracowników i pracowniczek Narodowego Funduszu Zdrowia. Lubelski oddział przeprowadza ankietę już po raz czwarty. Cel jest jeden: sprawdzić, jak oceniamy jakość opieki w trakcie leczenia w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej.

Badanie jest anonimowe, ale anonimowe nie są pytania, które wybrzmią w słuchawce. Osoby ankietujące zapytają o:

  • sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę,
  • zachowanie i postawy pracowników rejestracji,
  • zaangażowanie lekarza,
  • stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi,
  • prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.

Każdą z tych kwestii możemy ocenić w skali od 0 do 10. Telefonów natomiast możemy spodziewać się w godzinach 8-18 od poniedziałku do soboty.

Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych - podkreśla Magda Musiatowicz z lubelskiego oddziału NFZ.

Dodaje też, że choć ankieta jest anonimowa, przeprowadzający ją będą znać nasz numer telefonu, płeć, placówkę, w której się leczyliśmy, i datę skreślenia nas z harmonogramu przyjęć prowadzonego przez tę placówkę. Co istotne, ankieterzy i ankieterki nie znają imienia i nazwiska, numeru PESEL ani informacji wrażliwych dotyczących np. świadczeń medycznych, z których korzystaliśmy.

Na co jeszcze warto uważać?

W trakcie rozmowy prosimy nie podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego Państwo korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp - tłumaczy Musiatowicz.

Jeśli cokolwiek wzbudzi nasze wątpliwości, można sprawdzić osobę dzwoniącą, kontaktując się z infolinią pod bezpłatnym numerem 800 190 590. Telefony są odbierane codziennie przez całą dobę. NFZ prosi, by zgłaszać też sytuacje, w których ankieter lub ankieterka zechce, żebyśmy ocenili świadczenie, z którego nie korzystaliśmy. Może to wynikać z pomyłki w numerze telefonu.