Po stronie ZUS-u w wideorozmowie będzie brać udział urzędnik oraz tłumacz. To jedna z najdogodniejszych form spotkania, bez konieczności wychodzenia z domu. Zakład Ubezpieczeń Społecznych dodatkowo ułatwia ją obywatelom Ukrainy, którzy nie znają języka polskiego. Takich klientów lubelski ZUS ma coraz więcej.
– Podczas e-wizyty obywatele Ukrainy będą mogli otrzymać pomoc w złożeniu wniosków o świadczenia dla rodzin, np. 500+, i w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. To szansa na samodzielne załatwienie sprawy bez konieczności przychodzenia do naszej placówki – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Wideorozmowy z asystą tłumaczy języka ukraińskiego realizują pracownicy kilku jednostek ZUS w Polsce. Wśród nich są pracownicy Oddziału ZUS w Biłgoraju.
Żeby zarezerwować e-wizytę, należy wejść na stronę internetową e-wizyta.zus.pl/ua.
- W kolejnych krokach obywatel Ukrainy wybiera dogodny termin spotkania i podaje swoje dane. Może też porozmawiać z pracownikiem ZUS w obecności własnego tłumacza. Wystarczy, że w formularzu rezerwacji zaznaczy taką opcję - precyzuje Małgorzata Korba, rzeczniczka prasowa lubelskiego oddziału ZUS.
Działa również specjalna infolinia ZUS dla obywateli Ukrainy o świadczeniach rodzinnych. Konsultanci dyżurują w dni powszednie (8:00-18:00) pod numerem telefonu 22 444 02 55.