telefon

i

Autor: Pixabay

Łodzianie otrzymują fałszywe wiadomości od PGE. Nawet trzy SMS-y dziennie!

2022-09-23 10:55

W ostatnim czasie aktywniej działają oszuści podszywający się pod PGE, którzy wysyłają wiadomości tekstowe z prośbą o uregulowanie faktury za usługę. Straszą odłączeniem prądu. Mieszkańcy Łodzi otrzymują nawet trzy takie wiadomości dziennie.

"Oszustwo na PGE" znów popularne

W ostatnim czasie odnotowano wzrost oszustw na PGE. Przestępcy, podając się za dostawcę prądu, wysyłają do klientów wiadomości tekstowe, w których informują o niezapłaconej fakturze. Podają również datę, na kiedy zaplanowane jest odłączenie energii elektrycznej. Taki nacisk powoduje, że często w ogóle nie myśląc, szybko klikamy w zamieszczony w wiadomości link, chcąc opłacić zaległości. W ten sposób dajemy złodziejowi dostęp do naszej bankowości internetowej. 

Łodzianie masowo dostają fałszywe SMS-y

Coraz więcej przypadków oszustw lub  ich prób odnotowuje się w Łodzi i okolicach. Przestępcy potrafią wysłać dziennie nawet trzy wiadomości do tej samej osoby. Każda pochodzi z innych numerów telefonów. Do SMS-a dołączony jest fałszywy link.

PGE Obrót apeluje do swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i nieotwieranie fałszywych linków oraz niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji. W przypadku wątpliwości zawsze można skontaktować się z firmą za pośrednictwem kanałów zdalnych lub w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta.

Jak odróżnić prawdziwą wiadomość od fałszywej?

Polska Grupa Energetyczna przypomina, w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.

Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych. Zatem, kiedy go zobaczymy, możemy być pewni, że to oszustwo. 

Akademiki w Łodzi. Jakie są ceny? Czy zostały jeszcze miejsca? Sprawdzamy!