Sztuczna inteligencja opanowuje świat
Sztuczna Inteligencja (ang. Artificial Intelligence) jest to technologia, która wykorzystuje algorytmy i sieci neuronowe do przetwarzania i analizowania informacji.
AI może być używane do wykonywania zadań, które wymagają ludzkiej inteligencji, takich jak rozpoznawanie mowy czy rozumienie języka naturalnego. Każdego dnia przekonujemy się, że może zmienić nasze życie w różnych obszarach, takich jak medycyna czy finanse. Coraz częściej jednak pojawia się również w innych branżach, nawet spożywczej.
Lidl używa sztucznej inteligencji do... lodów
Sieć Lidl właśnie wprowadziła do swojej oferty lody, które powstały przy współpracy ze sztuczną inteligencją oraz marką Willisch. Kupić je można od 7 sierpnia. Jak przyznał Robert Willisch, właściciel firmy, chciał wykorzystać "boom" na narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.
Jak informuje Business Insider, proces powstawania lodów był prosty: do popularnego narzędzia opartego o AI wprowadzono listę wcześniej stworzonych smaków. Na tej podstawie narzędzie zaproponowało nowy smak: popcorn z karmelem, który otrzymał także oryginalną nazwę: "Popcornium Karmelotron". AI została również "zatrudniona" do działań marketingowych.
"Sztuczna inteligencja wygenerowała tyle niesamowitych grafik, że nie chcieliśmy ograniczać się tylko do jednego wariantu. Tak oto powstały trzy kubki z abstrakcyjnymi, kosmicznymi grafikami oraz jeden kubek, na którym znajdują się portrety osób z naszej firmy przerobione przez AI na postaci z różnych filmowych uniwersów"—wyjaśnił Hubert Jezierski odpowiedzialny za marketing Willisch.