Lekarz

i

Autor: Canva.com

Duże zmiany w reklamach leków. Od nowego roku na ekranie nie zobaczymy aktorów!

2022-12-30 13:46

Od nowego roku aktor nie będzie już mógł wystąpić w reklamie w roli lekarza, farmaceuty czy innej osoby wykonującej zawód medyczny . Tym samym aktorzy nie będą mogli reklamować produktów medycznych. Do tej pory prawo na to pozwalało, a dzięki temu produkty bazowały na autorytecie lekarzy.

Koniec z aktorami w reklamach produktów medycznych

Od 2023 roku żadnen aktor nie będzie mógł wcielić się w rolę lekarza, farmaceuty, pielęgniarki,  położnej czy żadnej innej osoby wykonującej zawód medyczny, polecając w reklamie wyroby medyczne. Dodatkowo, zakazana będzie też bezpośrednia reklama takich produktów skierowana do dzieci lub ich rodziców. Powodem jest wprowadzenie nowych przepisów w ustawie o wyrobach medycznych. 

Kary za złamanie nowych przepisów będą niemałe i mogą sięgnąć nawet 2 mln złotych! Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych będzie miał też prawo nakazać zaprzestanie publikowania niezgodnej z zasadami reklamy.

Zmiana może korzystnie wpłynąć na odbiorców reklam

Jak uważają eksperci, taka zmiana może mieć pozytywny wpływ na zachowania konsumentów. Reklama będzie musiała być zrozumiała dla odbiorcy, który nie ma na co dzień do czynienia z produktem. Wymóg ten dotyczy przede wszystkim sformułowań medycznych i naukowych oraz przywoływania w reklamie badań naukowych, opinii, literatury.

Wszelkie pojęcia naukowe i medyczne jeśli się pojawią, muszą zostać ujęte w sposób klarowny i przystępny dla przeciętnego odbiorcy. I co najważniejsze, nie może wprowadzać też w błąd co do zasad i warunków konserwacji.

Nie będzie można też promować botoksu

Nowe przepisy obejmą również sprzęty specjalistyczne, takie jak implanty, wyroby oparte na laserze czy kwas hialuronowy. Do tej pory branża medycyny estetycznej bardzo chętnie informowała w social mediach o swoich usługach i ich efektach. Najczęściej współpracowano z celebrytami czy influencerami o wysokich zasięgach, oferując im w zamian za promowanie swoich działań i produktów, tańsze czy nawet darmowe zabiegi. Od nowego roku takich reklam w sieci nie zobaczymy.

Co przyciąga turystów do Łodzi?